Uluslararası
Genç Araştırmacılar
Kongresi - III

19-21 Haziran 2023

Kabul Edilen Bildirilerin Listesi

Bildiri Kodu Yazar(lar) Bildiri Başlığı

1001

Serap Ören

Tuğba Belenli

Atatürk Dönemi (1923 – 1938) Tarih Ders Kitaplarında Kadın İmajı

1002

Zeki Can Doğru

Murat Tutar

RAMPAGE Metodu Uygulaması ile Beden Eğitimi Dersine Fiziksel Uygunluk Perspektifinden Bir Bakış

1003

Aigerim Kabysheva

Ortak Türk Kültürünün Hayatı Kolaylaştırmadaki Rolü (Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri) Örneği

1004

Mustafa Kurt

Aydın Hazım

Ismael Alkhalaf

Telafer Türkmen Masalları

1005

Bilgen Kerkez

Hasan Nasırcı

Taslak Ders Kitaplarının Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Kriterleri Doğrultusunda İncelenmesi

1006

Nihal Bıyıklı

Ayşe Erva Kuş

İpek Arslan

Nursima Ağan

Türk’ün Tuvali Yorganlar

1007

Bilge Özel

Müzik Dersi Öğretim Programının Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri Bakımından İncelenmesi

1008

Muhammed Erdoğan

Ayşegül Nihan Erol Şahin

Ortaöğretim İnkılap Tarihi Ders Kitaplarında Laiklik İlkesi Bölümü ve Milliyetçilik İlkesi Bölümü Hakkında Bir Değerlendirme (1982-1988)

1009

Esra Nur Çakmak

Gökhan Duman

Çocuk Çizgi Filmlerinin Verilen Değerler Yönünden İncelenmesi

1010

Burcu Gülcan

Hamiye Duran

10. Sınıf Türk Dili ve Eğitimi Ders Kitaplarında Yer Alan Destan Metinlerinin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi

1011

Merve Coşgun Demirdağ

Adnan Taşgın

Öğretmenlerin Dijital Okuryazarlık Düzeyleri ile Araştırma Okur Yazarlık Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

1012

Mustafa Bektaş

İhsan Seyit Ertem

Sınıf Öğretmenlerinin Süreç Temelli Yazma Yaklaşımı Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

1013

Şafak İlhan

Ortaöğretim İslam Bilim Tarihi Ders Kitaplarında Müslüman Bilim İnsanları (2019-2021)

1014

Alaattin Galip

Togay Seçkin Birbudak

Atatürk Dönemi Ders Kitaplarında Harf İnkılabı Meselesi (1931 Lise Tarih IV Türkiye Cumhuriyet Tarihi Ders Kitabı Örneği)

1015

Nurgozha Botagoz Bolatkyzy

Mailybaeva Gulmira Sabyrovna

Yücel Gelişli

Methods of Critically Asking Questions in the Process of Conducting Scientific Research

1016

Aylin Seymen

Cemile Nur Ovalı

Yabancı Dil Olarak Almanca Derslerinde Deyim Öğretimi

1017

Çağatay Oğur

Togay Seçkin Birbudak

Demokrat Parti Dönemi Ders Kitaplarında Osmanlı Ekonomisi Konusunun Ele Alınışı (1951 ve 1957 Yıllarına Ait Lise Tarih Ders Kitapları Örneği)

1018

Recep Muhammet Zalim

Aslıhan Selcen Bingöl

2010-2023 Yılları Arasında Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalığı Hakkında Yapılan Eğitim Araştırmalarının Analizi

1019

Merve Nur Postallı

Murat Bekar

5. ve 6. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Sayı Duyusu Bileşenlerine Göre İncelenmesi

1020

Nevra Sezen Cantaş

Hasan Şahin Kızılcık

İlköğretim 6, 7, 8. Sınıflarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersinde Elektrik Konusuna Karşı Tutumlarının Sınıf Düzeyine Göre Belirlenmesi

1021

Feray Koç

Uzaktan Eğitim Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretiminde Karşılaştığı Sorunlar

1022

Zhulduz Shuakbayeva

Bibigul Ospanova

Yücel Gelişli

Basic Aspects of Inclusive Education in the Republic of Kazakhstan

1023

Seda Türkmen

Gökhan Duman

Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Matematik Etkinliklerinin Eleştirel Düşünmeyi Desteklemesi Açısından İncelenmesi

1024

Esad Ömer Şeker

Aylin Seymen

Yapay Zekayla Mesleki Almanca Okuma Becerisi

1025

Mevanur Belkıs Adlığ

Hacer Elif Dağlıoğlu

TRT Çocuk Kitaplık Uygulamasında Yer Alan Kitapların Motor Beceriler Açısından İncelenmesi

1026

Burçin Görgülü Öztürk

İsmail Karakaya

Açık Uçlu Matematik Maddelerinin Puanlanmasında Öz ve Akran Değerlendirmesinin Puanlayıcı Davranışına Etkisinin Çok Yüzeyli Rasch Ölçme Modeli ile İncelenmesi

1027

Serap Deniz

İhsan Seyit Ertem

Sözsüz Resimli Çocuk Kitaplarında Yer Alan Görsellerin Resimleme Kriterleri Bakımından İncelenmesi

1028

Süleyman Oğraş
İbrahim Yüksel

İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Basit Elektrik Devreleri Ünitesinde Tahmin Gözlem Açıklama (TGA) Temelli Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Motivasyonlarına Etkisi

1029

Furkan Akdağ

Aslıhan Selcen Bingöl

Dezavantajlı Bireylerin Üniversite Yaşantılarının Kapsayıcılık Açısından İncelenmesi: Gazi Üniversitesi Örneği

1030

Mehtap Şimşek Gürkan

Sabri Çelik

Öğretmenlerin Öğretmenler Odasına İlişkin Yenilikçi Uygulamalara Yönelik Görüşleri: Mevcut Öğretmenler Odasından Toplanma Odası, Çalışma Odası ve Dinlenme Odası Uygulamasına

1031

Tuba Kamanlı

İlbilge Dökme

Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Hipotetik Düşünerek Değişkenleri Belirleme ve Kontrol Etme Becerilerini Ölçmek İçin Test Geliştirme Çalışması

1032

Nergis Gökçe

Sezin Seçer

Kavram Karikatürleri Destekli 5E Modeline Göre Tasarlanan Geometri Öğretimin 5. Sınıf Göçmen Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenmenin Kalıcılığına ve Matematik Dersine Karşı Tutumlarına Etkisi

1033

Yusuf Budak

Birgül Bozyurt

Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Toplumsal Cinsiyet Kalıp Yargılarına Eşit Masalların Etkisi

1034

Burcu Irmak

Ayten Koç Aydın

Jose Ortega Y Gasset Felsefesinde Dostluk

1035

Büşra Dursun

2019-2022 Yılları Arasında Yayınlanan Sürdürülebilir Kalkınma Raporlarında Türkiye’nin Gelişim Durumunun İncelenmesi

1036

Fatıma Zehra Araç

İhsan Seyit Ertem

İlkokullarda Yetiştirme Programı (İYEP) Üzerine Bir İnceleme

1037

Büşra Demiralay

Ayşe Sert Çıbık

7. Sınıf “Hücre ve Bölünmeler” Ünitesinde Uygulanan Proje Tabanlı Öğrenme Yönteminin Akademik Başarı ve Fen Tutumuna Etkisi

1038

Melek Gülşah Şahin Serpil Kocaoğlu

Gülşen Taşdelen Teker

Açık Uçlu Maddelerden Oluşan Madde Takımlarının Güvenirliğe Etkisinin Genellenebilirlik Kuramı ile Kestirimi

1039

Sebilegül Çalık

Serdar Ceyhun

Özel Üniversitede Okuyan Hazırlık Bölümü Öğrencilerinin Rekreasyonel Etkinliklere Katılım Engellerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Ankara Bilim Üniversitesi Örneği)

1040

Atamyrat Azadov

Ayhan Ura l

Türkmenistan Eğitim Sisteminin Politik, Ekonomik, Sosyolojik ve Teknolojik Niteliklerine İlişkin Bir Çözümlenme

1041

Muhammed Mustafa Uçar

Yazılı Ürünlerin Düzeltilmesinde Yapay Zekanın Kullanılabilirliği Üzerine Bir Araştırma

1042

Özden Özen

Mehmet Akif Sözer

Sınıf Öğretmenlerinin Farklılaştırılmış Öğretime İlişkin Görüşleri

1044

Burcu Demirel

Atilla Pulur

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Genel

Yeterliliklerinin İncelenmesi (Muğla İli Örneği)

1045

Barış Erdoğan

Şevval İlkim Yılmaz

Ahmet Kağan Görgülü

Elif Sadem Arslan

Ders Kitaplarındaki Görsellerin İçerdiği Değerler Açısından

İncelenmesi

1046

Selin Defne Özkan

Muhammet Koçak

“Deutsch Macht Spass” Adlı Ortaöğretim Almanca Ders Kitabının Konuşma Becerisi Açısından İncelenmesi

1047

Zeynep Çomak

Hilmi Zorluer

Mervenur Anlatan

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Üst-Bilişsel Becerileri

1048

Kadri Köprü

Muhammet Koçak

Almanca Gazete ve Dergilerde Yer Alan Deyimlerin Almanca Öğrenen Kişilerce Yanlış Anlaşılması

1049

Abdullah Mesud Gündüz

Türkiye’de Yapılan “Dijital Oyunlar ve Eğitim” Temalı Lisansüstü Tezlerin Betimsel İçerik Analizi

1050

Abdullah Mesud Gündüz

Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimde Uzaktan Öğrenme Öğretim Modellerinin Kullanımı

1051

Rıdvan Kılınçaslan

Aslıhan Selcen Bingöl

Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programlarının Tarihsel Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi

1052

Şeyda Tanoğlu

Hüseyin Öznülüer

Resim İş Eğitimi Öğrencilerinin Dijital Vatandaşlık Düzeyleri ile Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

1053

Barış Erdoğan,

Çiğdem Aytaç,

Buğlem Ünay,

Aras Özdemir

Dede Korkut Hikayelerindeki Değerlerimiz

1054

Çetin Canbaz

Mehmet Ali Dombaycı

Hilmi Ziya Ülken ve Bedenin Felsefesi Olarak Oyun

1055

İlayda Adıgözel

Hasan Hüseyin Aydın

Ali Aydoğdu

Murat Araca

Ufuk Özkubat

Matematik Problemi Çözme Stratejileri: Üstün Yetenekli ve Tipik Gelişim Gösteren Öğrenciler Açısından İncelenmesi

1056

Büşra Güven

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Dinleme Metinleri: “Yabancılar İçin Türkçe” Adlı Ders Kitabı Örneği

1057

Ainur Duisenbayeva

Baymoldin Laura

Psychometric Features of the Body İmage and Factor Structure of Female People and the Questionnaire "Self-Body Image" Adapted By O. A. Skugarevsky And S. V. Sivukha (Consisting of 16 Questions)

1058

Yersultanova Gulnur Serikbaevna

Toleubekova Rymshash Kameshovna,

Gürcü Erdamar Koç

The Readiness of a Future Social Pedagogue Based on the Assessment of Teachers' Knowledge


1059

Baimakhanova U.M.,

Albytova N.P.,

Gürcü Erdamar Koç

Features of Stress Resistance Formation in Professional Activity of Future Social Educators

1060

Özge Temuçin

Fatih Şahin

Ortaokullarda Mesleki Öğrenme Topluluğu Olma Düzeyi ile Okul Müdürlerinin Sürdürülebilir Liderlik Davranışları Arasındaki İlişki

1061

Abdraimova Banu

Pre-Service English Language Teachers' Linguistic and Cultural Competence Development Within Facilitated and Self-Paced Moocs

1062

Melike Çetinkaya

Alper Demirel

İsmet Naci Öztürk

Ramazan Emir Şahin

Yiğit Özkanca

Kübik Şifreleme Kelime Oyunu

1063

Melike Çetinkaya

Nihal Bıyıklı

Duru Yüksel

Orhan Özdemir

Yerli ve Yabanci Çizgi Filmlerin Değerler ve Sürdürülebilirlik Bakımından Karşılaştırılması

1064

Kurebai Balzhan Esenovna

Mailybaeva Gulmira Sabyrovna

Yücel Gelişli

Formation of Research Skills of Primary School Students in An Information Educational Environment

1065

Dilara Koca

Mustafa Yel

Biyoloji Öğretmen Adaylarının Orman Yangınları Konusundaki Farkındalıkları