Uluslararası
Genç Araştırmacılar
Kongresi - IV

26-27 Маусым 2024

қабылдау тізімі

BİLDİRİ KODU

YAZAR(LAR)

BİLDİRİ BAŞLIĞI (TR)

BİLDİRİ BAŞLIĞI (EN)

1002

MASSİMBAYEVA A.A.

DUİSENBAEV A.K. 

HAYATİ AKYOL

ЖОҒАРЫ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ БАҚ МӘДЕНИЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ ҮШІН БОЛАШАҚ МАМАНДАРДЫ ДАЙЫНДАУДЫҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ

PEDAGOGICAL ASPECTS OF PREPARING FUTURE SPECIALISTS FOR THE FORMATION OF MEDIA CULTURE OF HIGH SCHOOL STUDENTS

1003

TUĞBA KARA

FİLİZ ÇETİN

ÖĞRETMENLERİN MİLLİ DEĞERLER EĞİTİMİ SORUMLULUK ALGILARININ İNCELENMESİ

INVESTIGATION OF TEACHERS' RESPONSIBILITY PERCEPTIONS FOR NATIONAL VALUES EDUCATION

1004

ҚУАТБЕКОВА Р.Ә.

БАЙБЕКОВА М.М.

ЕРЖАНҚЫЗЫ ҚЫМБАТ 

DİJİTAL POTANSİYEL: GERÇEKLEŞTİRME FIRSATLARI VE BEKLENTİLERİ

ЦИФРЛЫ ӘЛЕУЕТ: ЖҮЗЕГЕ АСЫРЫЛУ МҮМКІНДІКТЕРІ МЕН БОЛАШАҒЫ

1005

БАЙБЕКОВА МАДИНА МАХМУДХАНОВНА,

ТҰРСЫН АСЫЛХАН РАХМАТУЛЛАҰЛЫ

ÜNİVERSİTE ÖĞRETMENİNİN KREDİ ÖĞRENME TEKNOLOJİSİNE DAYALI SANAL EĞİTİM ORTAMINI KULLANMAYA TEKNOLOJİK HAZIRLIĞININ OLUŞTURULMASI: KAZAKİSTAN CUMHURİYETİ ÖRNEĞİNDE

ЖОО ОҚЫТУШЫСЫНЫҢ КРЕДИТТІК ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ НЕГІЗІНДЕ ВИРТУАЛДЫ БІЛІМ БЕРУ ОРТАСЫН ПАЙДАЛАНУҒА ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ ДАЙЫНДЫҒЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ: ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ МЫСАЛЫНДА

1006

SEVDA ÖZDEMİR SALİH ŞAHİN

HÜLYA YİĞİT ÖZÜDOĞRU

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI YERİ ALGILAMADA COĞRAFYA DERSİNİN ETKİLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

HIGH SCHOOL STUDENTS' VIEWS ON THE EFFECTS OF GEOGRAPHY COURSE IN PERCEIVING THE PLACE WHERE THEY LIVE

1007

CANSU KURU

ÇOCUKLARDA ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİNİ NASIL TEŞVİK EDEBİLİRİZ? İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ

HOW CAN WE PROMOTE LEARNER AUTONOMY FOR YOUNG LEARNERS? EFL TEACHERS’ VIEWS

1009

ZEYNEP TOKTA 

MELEK ÇAKMAK

EĞİTİM FELSEFESİ ODAKLI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI ÜZERİNDE BİR ANALİZ ÇALIŞMASI

AN ANALYSIS STUDY ON EDUCATIONAL RESEARCH FOCUSED ON THE PHILOSOPHY OF EDUCATION

1010

DEMET ALKAN

GÜZİDE ŞEN

1416 SAYILI KANUN İLE AMERİKADA DOKTORA ÖĞRENİMİ GÖREN VE NİTEL ARAŞTIRMA YAPAN ÖĞRENCİLERE GÖRE AMERİKADA NİTEL ARAŞTIRMA SÜRECİ NASILDIR? KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ NELERDİR.

HOW IS THE PROCESS OF QUALITATIVE RESEARCH IN AMERICA ACCORDING TO THE STUDENTS WHO DID DOCTORAL STUDIES AND CONDUCTED QUALITATIVE RESEARCH IN AMERICA WITHIN THE FRAMEWORK OF LAW NO. 1416? WHAT ARE THE PROBLEMS THEY ENCOUNTERED AND THEIR SOLUTION SUGGESTIONS?

1011

SANBAYEVA BALYM

 YÜCEL GELİŞLİ

YESENOVA K. A.

TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDEKİ YABANCI ÖĞRENCİLERİN SOSYAL-PEDAGOJİK EĞİTİMLERİNİN İNCELENMESİ: ZORLUKLAR VE ENTEGRASYON STRATEJİLERİ

STUDY OF SOCIAL-PEDAGOGICAL EDUCATION OF FOREIGN STUDENTS IN TURKISH UNIVERSITIES: CHALLENGES AND STRATEGIES OF INTEGRATION

1012

GÖZDE YURTSEVER 

NECATİ CEMALOĞLU

ÖRGÜTSEL AYRIMCILIK DAVRANIŞI İLE ÖĞRETMENLERİN YAŞADIKLARI ÖRGÜTSEL SİNİZM DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

THE RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL DISCRIMINATION BEHAVIOR AND THE LEVEL OF ORGANIZATIONAL CYNICISM EXPERIENCED BY TEACHERS

1013

GÖZDE YURTSEVER 

NECATİ CEMALOĞLU

ÖRGÜTSEL İLETİŞİM İLE ÖĞRETMENLERİN YAŞADIKLARI ÖRGÜTSEL AYRIMCILIK ARASINDAKİ İLİŞKİ

THE RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL COMMUNICATION AND ORGANIZATIONAL DISCRIMINATION EXPERIENCED BY TEACHERS

1014

MELİKE KIZILKAYA

MEHMET ALİ ÇAKMAK

7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ KULLANILARAK İNCELENMESİ

7TH GRADE STUDENTS' PERCEPTIONS OF THE CONCEPT OF DEMOCRACY ANALYSING BY USING WORD ASSOCIATION TEST

1015

MELİKE KIZILKAYA

MEHMET ALİ ÇAKMAK

ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN EV ÖDEVLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

ANALYSING THE VIEWS OF SECONDARY SCHOOL TEACHERS ON STUDENTS' HOMEWORK

1016

KHASSENKYZY TOLGANAY, YÜCEL GELİŞLİ

KAZAKİSTAN'DA YÜKSEK ÖĞRENİMİN DİJİTALLEŞMESİ İÇİN BEKLENTİLER

EXPECTATIONS FOR THE DIGITIZATION OF HIGHER EDUCATION IN KAZAKHSTAN

1018

SÜHEYLA ÖZÇETİN

MUHAMMET KOÇAK

“YEDİ İKLİM TÜRKÇE A1 DERS KİTABI” VE “PLUS + DEUTSCH / DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE FÜR GYMNASIEN A1.1” ADLI DERS KİTAPLARININ KÜLTÜREL AÇIDAN İNCELENMESİ

A CULTURAL EXAMINATION OF THE COURSEBOOKS “YEDİ İKLİM TURKISH A1 COURSEBOOK” AND “PLUS + DEUTSCH / DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE FÜR GYMNASIEN A1.1

1020

H. ŞENAY ŞEN

ZEYNEP TÜREL

ÖĞRENCİLERİN BECERİ TEMELLİ MATEMATİK SORULARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

STUDENTS’ VIEWS ON SKILL-BASED MATHEMATICS QUESTIONS

 

1021

BEDRİ NEJAT YÜZÜAK

BERRA NUR ACAY

YÜZÜAK CİNSEL EĞİTİME YÖNELİK EBEVEYN TUTUM ÖLÇEĞİ

YÜZÜAK PARENTAL ATTITUDE SCALE TOWARDS SEXUAL EDUCATION

1022

ŞERİFE ÇİÇEK

NECATİ CEMALOĞLU

ÖĞRETMEN LİDERLİĞİNİN İNCELENMESİ

THE EXAMINATION OF TEACHER LEADERSHIP

1023

AHMET ÇAĞATAY ULUER, FATİH AYGÖR

PINAR AYYILDIZ

ÜNİVERSİTELERDE ARTAN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERE YÖNELİK PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE DESTEK VERİLMESİ

PROVIDING PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND SUPPORT FOR INCREASING INTERNATIONAL STUDENTS AT UNIVERSITIES

1024

AYŞEGÜL SEL

ADEM YILMAZ

YAPAY ZEKÂ İLE ANADOLU MASALLARININ İÇ YAPI ÖZELLİKLERİ, DEĞERLERİN ANALİZİ VE 2013-2024 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI KAZANIMLARININ ENTEGRASYONU

STRUCTURAL CHARACTERISTICS AND VALUES ANALYSIS OF ANATOLIAN TALES USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND INTEGRATION WİTH 2013-2024 PRESCHOOL EDUCATION CURRICULUM OUTCOMES

1025

SADYRBAYEVA BAKHYTZHAMAL 

YERTARGYNKYZY DİNARA 

UFUK ÖZKUBAT

ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÇOCUKLARA SOSYAL-PEDAGOJİK DESTEĞİN ANLAMI

THE MEANING OF SOCIAL-PEDAGOGICAL SUPPORT FOR CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

 

1026

ÖZLEM SAYIN 

 CEMİL CAHİT YEŞİLBURSA

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN OKURYAZARLIK BECERİLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN ALINMASI

STUDY OF SOCIAL-PEDAGOGICAL EDUCATION OF FOREIGN STUDENTS IN TURKISH UNIVERSITIES: CHALLENGES AND STRATEGIES OF INTEGRATION

1027

OKHANOVA YRYSGUL DUİSENBAYEV ABAİ

UFUK ÖZKUBAT

КӨРКЕМ ТЕХНОЛОГИЯЛАР АРҚЫЛЫ БОЛАШАҚ ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТАРДЫҢ КӘСІБИ ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ДАМЫТУ

 

DEVELOPING THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE SOCIAL PEDAGOGUES THROUGH ART TECHNOLOGIES

1028

DEMET DEMİRCİOĞLU

BİREYLERİN KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA İLİŞKİN FARKINDALIKLARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK YAPILAN ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ

REVIEW OF RESEARCH CONDUCTED TO DETERMINE THE AWARENESS OF INDIVIDUALS REGARDING THE PROTECTION OF PERSONAL DATA

1029

SEVİL AKAN

TOGAY SEÇKİN BİRBUDAK

MEHMET EMİN (KİMYAGER) DERVİŞ PAŞA VE OSMANLI EĞİTİMİNİN MODERNLEŞMESİNE KATKILARI

MEHMET EMIN (CHEMIST) DERVIS PASHA AND HIS CONTRIBUTIONS TO THE MODERNIZATION OF OTTOMAN EDUCATION

1030

 SEVİL FİLİZ

DUDU NİL IRMAK

ORTAÖĞRETİM TARİH DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NDA MİLLİ KİMLİK

NATIONAL IDENTITY IN THE SECONDARY EDUCATION HISTORY COURSE TEACHING PROGRAM

1031

HİLAL TEZKİN

ZİYA ARGÜN

MATEMATİK SINIFLARINDA ÖĞRENCİLERİN SAHİP OLDUĞU MATEMATİK EĞİTİMİ DEĞERLERİ VE BU DEĞERLERİN BİLİŞSEL KATILIMLARIYLA OLAN İLİŞKİSİ

CLASSROOMS AND THE RELATIONSHIP OF THESE VALUES WITH THEIR COGNITIVE ENGAGEMENT

1032

IMANBAKİYEV YERNAT ALGOZHAYEVA NURSULU

UFUK ÖZKUBAT

БОЛАШАҚ ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТАРДЫҢ ЭСТЕТИКАЛЫҚ МӘДЕНИЕТІН КӨРІНІС ӨНЕРІ АРҚЫЛЫ ДАМЫТУ

 

DEVELOPING THE AESTHETIC CULTURE OF THE FUTURE SOCIAL PEDAGOGUES THROUGH THE ART OF VISUAL

1033

BİRSEL ÖZKAN

YENER AKMAN

TÜRKİYE VE JAPONYA’NIN EĞİTİM SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

EDUCATION SYSTEMS OF TURKEY AND JAPAN COMPARISON

1034

VEDAT BAYRAKTAR

NAGİHAN ERDOĞAN

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN E-TWİNNİNG PROJE UYGULAMALARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

INVESTIGATION OF PRESCHOOL TEACHERS' OPINIONS ON E-TWINNING PROJECT APPLICATIONS

1035

TUĞBA BELENLİ

RİFAT UYSAL

TÜRK KÜLTÜR VE MEDENİYET TARİHİ DERS KİTABI ÖRNEĞİNDE BECERİ TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI

SKILL-BASED LEARNING APPROACH IN THE SAMPLE OF THE HISTORY OF TURKISH CULTURE AND CIVILIZATION TEXTBOOK

1036

 

AYŞENUR TUNCAY

OKTAY BAYKARA

 

YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN FEN BİLGİSİ ÖĞRENİMİNDE AKRAN ÖĞRETİCİLİĞİ MODELİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ

INVESTIGATION OF THE EFFECT OF THE PEER TUTORING MODEL ON SCIENCE LEARNING OF FOREIGN STUDENTS

1037

NAZİFE KUTGUNAY YILDIRIM 

TOGAY SEÇKİN BİRBUDAK

ORTAÖĞRETİM 12. SINIF T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABINDA KURTULUŞ SAVAŞI HATIRALARININ KULLANIMI

THE USE OF THE MEMORIES OF THE WAR OF INDEPENDENCE IN SECONDARY EDUCATION 12TH GRADE HISTORY OF REVOLUTION AND ATATURKISM COURSE BOOK

1038

PINAR KARABAKLA 

DİLARA BAKAN KALAYCIOĞLU

EEG SİNYALLERİNİN VERİ MADENCİLİĞİ SINIFLANDIRMA METODLARIYLA ANALİZİ

ANALYSIS OF EEG SIGNALS WITH DATA MINING CLASSIFICATION METHODS

1039

FATMA KURT 

ŞABAN ÇETİN

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ DEĞER OKURYAZARLIĞINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

EXAMINATION OF TEACHERS' VIEWS ON PROFESSIONAL VALUE LITERACY

1040

GÖKÇEN ÖZDEMİR

SERAP DEMİRİZ

EBEVEYN TEKNOFERANSININ ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE 

EBEVEYN-ÇOCUK İLİŞKİLERİNE YANSIMALARI 

EFFECTS OF PARENTAL TECHNOFERENCE ON PARENT-CHILD RELATIONSHIPS IN EARLY CHILDHOOD

1041

ЕРКЕНАЗ ӘБДІЖӘДІЛ YÜCEL GELİŞLİ 

ҚУАНЫШ МОЛДАСАН

TÜRKİYE’DEKİ ÖĞRETMENLERİN VE GELECEĞİN ÖĞRETMENLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK VE BECERİLERİ

DIGITAL LITERACY AND SKILLS OF TEACHERS AND FUTURE TEACHERS IN TURKEY

 

1042

KÜBRA KAYA

ASLIHAN KOCAMAN KAROĞLU

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİNİN KABULÜ: ÖLÇEK UYARLAMA ÇALIŞMASI

 

ACCEPTANCE OF AUGMENTED REALITY TECHNOLOGY: SCALE ADAPTATION STUDY

 

1043

HİLAL SAİME ÖZDEMİR

TUĞBA BELENLİ

 

 

İNGİLTERE ORTAÖĞRETİM GENEL SERTİFİKASI SINAVI TARİH DERS KİTAPLARINDA YAPILANDIRMACI ÖĞRENME VE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI

 

CONSTRUCTIVIST LEARNING AND ASSESSMENT APPROACHES IN THE HISTORY TEXTBOOKS OF THE GENERAL CERTIFICATE OF SECONDARY EDUCATION OF ENGLAND

1046

EDA BEYZA BİÇİCİ

HABİB HAMURCU

MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİKSEL MODELLEMEYE DAİR FARKINDALIK DURUMLARI

AWARENESS SITUATIONS OF MATHEMATICS TEACHERS ON MATHEMICAL MODELING

1047

BEDRİ NEJAT YÜZÜAK CANSU YILDIZ TAŞDEMİR

ALEYNA ÇELEN

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA MAHREMİYETİNİ KORUMA BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

EVALUATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS' SKILLS TO PROTECT SOCIAL MEDIA PRIVACY ACCORDING TO VARIOUS VARIABLES

1048

 

ZH.M. MOLBASSYNOVA

YÜCEL GELİŞLİ

N.K.TOXANBAYEVA

TOBUGOV MAULEN

СЫНИ ТҰРҒЫДАН ОЙЛАУ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЭМОЦИОНАЛДЫ ИНТЕЛЛЕКТІСІН ДАМЫТУ ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ

CRITICAL THINKING AS A MEANS OF DEVELOPING STUDENTS' EMOTIONAL INTELLIGENCE

1049

BETÜL RÜMEYSA MESTEN

İBRAHİM ÖZAY

OKUL ÖNCESİ (4-5 VE 6 YAŞ) İÇİN İKİNCİ DİL OLARAK ARAPÇA DİL VE BECERİ GELİŞİMİ, EĞİTİM PROGRAMI İNCELEME VE DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVESİNDE MATERYAL TASARIMI

DESIGNING MATERIALS ON ARABIC LANGUAGE WITHIN THE VALUES EDUCATION, EXAMINING ARABIC LANGUAGE AND SKILL DEVELOPMENT AS A SECOND LANGUAGE FOR EARLY CHILDHOOD (AGES 4-5-6) AND THE EDUCATION PROGRAM

1050

FADİME TEMELLİ

OKTAY BAYKARA

UZAKTAN EĞİTİM HAKKINDA ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ

OPINIONS OF TEACHERS AND STUDENTS ABOUT DISTANCE EDUCATION

1051

MERVE UYGUN

AYŞEGÜL ERGÜL

 

ZİHİN KURAMI VE ÇOCUKLARDA SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

THEORY OF MIND AND SOCIAL EMOTIONAL DEVELOPMENT IN CHILDREN

1053

ZEHRA ŞEKERTEKİN

HASAN HALUK ERDEM

KARL JASPERS FELSEFESİNDE ÜNİVERSİTE KAVRAMI

 

THE CONCEPT OF UNIVERSITY IN THE PHILOSOPHY OF KARL JASPERS

1054

KÜBRA ALİBIYIKOĞLU

SEMRA GÜVEN

WEB 2.0 ARAÇLARININ YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASI İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ

 

THE CONTENT ANALYSIS OF THE STUDIES ABOUT USING WEB 2.0 TOOLS IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING

 

1055

ŞEYMANUR ÇİFTÇİOĞLU

İDARECİLERİN OKULLARINDA BULUNAN SURİYELİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK METAFORİK ALGILARI

METAPHORICAL PERCEPTIONS OF ADMINISTRATORS TOWARDS SYRIAN STUDENTS IN SCHOOLS

1056

FERDA BETÜL KARACİF

MEHMET AKİF OCAK

ÖĞRETMENLERİN YAPAY ZEKÂYA BAKIŞ AÇILARI VE EĞİTİM ORTAMLARINDA KULLANIM DURUMLARININ İNCELENMESİ

TEACHERS' POINT OF VIEW ON ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND ITS USAGE IN EDUCATIONAL ENVIRONMENTS

1057

PENBE ÇAĞLA ÇAKAL

EYLEM DAYI

TÜRKİYE’ DE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİNDE FIRSAT ÖĞRETİMİ YÖNTEMİYLE YÜRÜTÜLEN ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ

A REVIEW OF STUDIES CONDUCTED ON TEACHING SOCIAL SKILLS TO STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER IN TURKEY USING THE INCIDENTAL TEACHING METHOD

1058

UTKU AYDIN

H. ŞENAY ŞEN

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE YAPILAN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN ÇOCUKLARIN GELİŞİM SÜREÇLERİNE ETKİSİ

THE IMPACT OF ACADEMIC ACTIVITIES ON CHILDREN'S DEVELOPMENTAL PROCESS DURING THE PRESCHOOL PERIOD

1060

HÜSNİYE ÜNAL ÇALIŞKAN

SERKAN KOŞAR

ÖĞRETMEN, YÖNETİCİ VE AKADEMİSYEN YALNIZLIĞI İLE İLGİLİ YAPILAN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ

CONTENT ANALYSIS OF ACADEMIC STUDIES ON TEACHER, ADMINISTRATOR AND ACADEMIC LONELINESS

1061

ZEHRA ŞİMŞEK

 ARZU DOĞANAY BİLGİ

PAYLAŞIMLI KİTAP OKUMA VE UYARLANMIŞ SORU-CEVAP STRATEJİSİNDEN OLUŞAN MÜDAHALE PAKETİNİN GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN DİNLEDİĞİNİ ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ

 

THE EFFECT OF AN INTERVENTİON PACKAGE CONSISTING OF SHARED BOOK READING AND AN ADAPTED QUESTION-ANSWER STRATEGY ON THE LISTENING COMPREHENSİON SKILLS OF CHILDREN WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES

 

1062

NAZİM MANSİMOV

“MƏQALAT-E ŞƏMS”DƏ İŞLƏNƏN TÜRK SÖZLƏRİ

 

TURKISH WORDS USED IN THE “MAQALAT-E SHAMS”

 

1063

GOVHARKHANİM NAGHİYEVA

QƏTRAN TƏBRİZİNİN “DİVAN”INDA İŞLƏNƏN ANTONİM SÖZLƏR

ANTONYMOUS WORDS USED IN QATRAN TABRIZI’S “DIWAN”

1064

EBRU BAĞLICA

ŞABAN ÇETİN

İBİ ÇİZGİ DİZİSİNDE KULLANILAN DEYİMLERİN MİLLİ KÜLTÜR UNSURLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ

EXAMINATION OF THE SAYINGS USED IN THE IBI CARTOON SERIES IN TERMS OF NATIONAL CULTURAL ELEMENTS

1065

BURAK ALAKUŞ

YASEMİN DEMİRCAN

 

TÜRKİYE, AZERBAYCAN VE İRAN TARİH DERS KİTAPLARINDA YER ALAN ÇALDIRAN SAVAŞI KONUSUNUN ÇOK PERSPEKTİFLİLİK AÇISINDAN İNCELENMESİ 

WHAT IS THE APPROPRIATENESS OF THE NARRATION OF THE BATTLE OF CHALDIRAN IN THE HISTORY TEXTBOOKS OF TURKEY, AZERBAIJAN AND IRAN IN TERMS OF MULTI-PERSPECTIVITY?

 

1066

FATMA TEKİN

 ÖZGÜR OSMAN DEMİR

PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMINDA SOSYAL ONAY VE TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARIN ROLÜ

THE ROLE OF SOCIAL APPROVAL AND BASIC PSYCHOLOGICAL NEEDS IN PROBLEMATIC INTERNET USE

1067

AYŞEGÜL YILDIZ DEMİRELOĞLU

 HATİCE AYDAN KAPLAN

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN 6.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGILARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ

THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING METHOD ON 6TH GRADE STUDENTS' SELF-EFFICACY PERCEPTION AND ACHIEVEMENT TOWARDS GEOMETRY

1068

EMİNE İÇER

 GIYASETTİN AYTAŞ

ÇOCUK KİTAPLARINI İNCELEME VE DEĞERLENDİRME PLANI’NA GÖRE “NAR TANESİ YA DA DÜZME KELOĞLAN” MASALININ İNCELENMESİ

THE ANALYSIS OF THE FAIRY TALE “POMEGRANATE GRAIN OR PHONY KELOĞLAN” ACCORDING TO THE PLAN OF REVIEWING AND EVALUATING CHILDREN'S BOOKS

1070

FATIMA ÇİFTCİ

ARZU DOĞANAY BİLGİ

 

OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLAR İÇİN OKUMA VE YAZMA MOTİVASYON ENVANTERİ; GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

READING AND WRITING MOTIVATION INVENTORY FOR PRESCHOOL CHILDREN; VALIDITY AND RELIABILITY STUDY

1071

SACİDE DALYAN

 NAİM UZUN

 

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİN ÇEVRE DOSTU OKUL ALGILARININ BELİRLENMESİ

DETERMINATION OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS' PERCEPTION OF ENVIRONMENTALLY FRIENDLY SCHOOL

1072

К.К. САЙЛИНОВА

Н.С. ЖҰБАНАЗАРОВА

 

ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНДАҒЫ СТУДЕНТТЕРДІҢ 

ӘЛЕУМЕТТІК ИНТЕЛЛЕКТІСІН ДАМЫТУДЫ ЗЕРТТЕУ БАҒЫТТАРЫ

STUDENTS AT A HIGHER EDUCATİONAL İNSTİTUTİON 

RESEARCH AREAS OF SOCİAL İNTELLİGENCE DEVELOPMENT

1073

NURDAN ÇOLPAN 

ALİ ERTUĞRUL KÜPELİ

 

POSTMODERN EĞİTİMDE SANAT ESERLERİNE BÜTÜNCÜL BİR BAKIŞ OLARAK BAĞLAMSAL SANAT ELEŞTİRİSİ MODELİNİN KULLANIMI

THE USE OF CONTEXTUAL ART CRITICISM MODEL AS A HOLISTIC VIEW OF ARTWORKS IN POSTMODERN EDUCATION

 

1074

BÜŞRA EREN

 

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİ İLE İLGİLİ YURT İÇİNDE YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

AN INVESTIGATION OF DOMESTIC POSTGRADUATE STUDIES ON EARLY LITERACY SKILLS IN PRESCHOOL PERIOD-

1075

DİLBER MERVE AYKAÇ

FİLİZ ÇETİN

 

24.DÖNEM TBMM MİLLİ EĞİTİM KOMİSYONUNUN

ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ

24TH TERM THE GRAND NATIONAL ASSEMBLY OF TURKEY

NATIONAL EDUCATION COMMISSION’S WORK ANALYSIS

 

1076

MELTEM MİSER

HİLAL GÜLKILIK

İLKOKUL MATEMATİK DERS KİTAPLARINDA YARIŞMAYI TEŞVİK EDEN ETKİNLİKLERE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

RESEARCH ON ACTIVITIES THAT ENCOURAGE COMPETITION IN PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEXTBOOKS

1077

UFUK KARAKUŞ

ADİL ŞENER

7.SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN ÇEVRE OKURYAZARLIĞI VE ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

INVESTIGATION OF THE EFFECT OF OUT- OF-SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS ON STUDENTS' ENVIRONMENTAL LITERACY AND ATTITUDES TOWARDS THE ENVIRONMENT IN 7TH GRADE SOCIAL STUDIES COURSE

1078

ÖZGE KARABAY

HİLAL GÜLKILIK

ÖĞRENCİLERİN TAM SAYILARLA TOPLAMA VE ÇIKARMA YAPARKEN DOKUNMATİK EKRANLI TABLETTE SUNULAN SANAL MANİPÜLATİFLERİ KULLANMALARININ İNCELENMESİ 

AN INVESTIGATION OF STUDENTS’ USE OF VIRTUAL MANIPULATIVES ON TOUCH-SCREEN TABLETS IN ADDING AND SUBTRACTING INTEGERS

1079

MUSTAFA YEKTA EBİL 

ELVAN İNCE AKA

FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN BİLİME YÖNELİK TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

INVESTIGATION OF SCIENCE TEACHERS' ATTITUDES TOWARDS SCIENCE IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES

1080

BÜŞRA ETİ

MUSTAFA KALE

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN AFET FARKINDALIKLARI VE İLKOKULDA AFET EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

DETERMINING THE DISASTER AWARENESS OF CLASSROOM TEACHERS AND THEIR OPINIONS ON DISASTER EDUCATION IN PRIMARY SCHOOLS

1081

GÜLŞEN PARLAK

AYŞE BELGİN AKSOY

ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUK DÜZEYLERİ İLE SİBER ZORBALIK DURUMLARININ İNCELENMESİ

RESEARCHING OF THE MORAL MATURITY LEVELS AND CYBERBULLYING SITUATIONS OF SECONDARY EDUCATION

1082

TUNA BAŞARAN

NURSEN ZEHRA BERÇİN

YABANCI DİL OLARAK ALMANCA DERSLERİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ

WERTEERZIEHUNG IM DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE-UNTERRICHT

1083

FİKRİYE KIYICI

YASEMİN DEMİRCAN

2023-2024 MEB 10.SINIF TARİH DERS KİTABINDA TİMAR SİSTEMİ

TİMAR SYSTEM IN 2023-2024 MEB 10TH GRADE HISTORY TEXTBOOK

1084

AYŞE İLDEN

MEHMET ALİ DOMBAYCI 

ESKİÇAĞ FELSEFELERİNDE EĞİTİM

EDUCATIONAL CONCEPTS IN ANCIENT PHILOSOPHY

1085

MENEKŞE BOZ

 KÜBRA ATEŞ 

FADİME BİÇİCİ USLU

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OYUN: SİSTEMATİK BİR ANALİZ

PLAY IN EARLY CHILDHOOD: A SYSTEMATIC REVIEW

1086

А.М.TOKHTAROV

YÜCEL GELİŞLİ N.K.TOXANBAYEVA

ENGELLI ÖĞRENCILERDE BAŞA ÇIKMA ÖZELLIKLERI VE BAŞA ÇIKMA STRATEJILERI

COPING CHARACTERISTICS AND STRATEGIES IN STUDENTS WITH DISABILITIES

1087

SEMRA GÜVEN 

ERCAN TOZLUOĞLU

AÇIK UÇLU SORULARDAN OLUŞAN ÜLKE VE İL GENELİ SINAVLARIN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

EVALUATION OF NATIONWIDE AND PROVINCE-WIDE EXAMS COMPRISING OPEN-ENDED QUESTIONS BASED ON TEACHERS' AND STUDENTS' OPINIONS

1088

GÜLŞAH İMAMOĞLU AKMAN

SOSYAL ADALET LİDERLİĞİ İLE İLGİLİ TEZLERİN SİSTEMATİK DERLEMESİ

SYSTEMATIC REVIEW OF THESES ON SOCIAL JUSTICE LEADERSHIP

1089

GÜLŞAH İMAMOĞLU AKMAN

EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRETMENE ŞİDDET: ÖĞRETMEN ALGILARI VE DENEYİMLERİ

VIOLENCE AGAINST TEACHERS IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS: TEACHER PERCEPTIONS AND EXPERIENCES

1091

NİMETNAZ NERGİZ 

ALİ ERTUĞRUL KÜPELİ

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRSEL SANATLAR DERSİNE İLİŞKİN HİZMET İÇİ EĞİTİM İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ

DETERMINATION OF IN-SERVICE TRAINING NEEDS OF PRESCHOOL TEACHERS REGARDING THE VISUAL ARTS COURSE

1092

BÜŞRA SAĞLAM

EĞİTİM FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KAMU PERSONELİ SEÇME SINAVI ÖZELİNDE YAPILAN SÖZLÜ SINAV SÜRECİNE KARŞI TUTUMLARI

ATTITUDES OF SENIOR STUDENTS OF THE FACULTY OF EDUCATION TOWARDS THE INTERVIEW PROCESS IN THE CONTEXT OF THE PUBLIC PERSONNEL SELECTION EXAMINATION

1093

SANİYE YILDIZ 

 İSMET ÇETİN

YETİŞKİNLERİN ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİNE MASAL ANLATIMLARININ ETKİSİ

THE EFFECT OF FAIRY TALE NARRATIVES ON ADULTS' EFFECTIVE COMMUNICATION SKILLS

1094

MUSTAFA ÇOBAN

GÜLÇİN KEZBAN SARAÇOĞLU

CHATGPT UYGULAMASININ BİLSEM ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİ ÖZ YETERLİLİK VE YAPAY ZEKÂYA YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

THE IMPACT OF THE CHATGPT APPLICATION ON THE TECHNOLOGY SELF-EFFICACY AND ATTITUDES TOWARDS ARTIFICIAL INTELLIGENCE OF BILSEM TEACHERS

1095

HAVVA SOLMAZ

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ FARKINDALIK DÜZEYLERİ İLE KARAR STRATEJİLERİNİN İNCLENMESİ

INVESTIGATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS' MINDFULNESS CONSCIOUS AWARENESS LEVELS AND DECISION STRATEGIES

1096

AYGÜL AŞIR

MURAT ASLAN

9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN; SANATÇILARIN RESİM ÇALIŞMALARINI İNTERAKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİYLE ÖĞRETİMİ

TEACHING 9TH GRADE STUDENTS ARTISTS' PAINTING WORKS WITH INTERACTIVE LEARNING METHODS

1097

PELİN TUZLAK

ALİ GÜL

LABORATUVAR DESTEKLİ ÖĞRETİM UYGULAMALARININ BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNE ETKİSİ

THE EFFECT OF LABORATORY-SUPPORTED TEACHİNG PRACTİCES ON THE PERCEPTİON LEVELS OF CLASSROOM EFFECTİVE COMMUNİCATİON SKİLLS OF BİOLOGY TEACHER CANDİDATES

1098

PAKİZE KÜBRA KOÇ 

EZGİ GÜVEN YILDIRIM

ETKİNLİK TEMELLİ ÖĞRENME SÜRECİNİN ÖĞRENCİLERİN EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERİNE ETKİSİ

THE EFFECT OF ACTIVITY-BASED LEARNING PROCESS ON STUDENTS' UNIVERSAL MORAL VALUES

1099

ELÇİN ESEN USTA 

MURAT ASLAN

ORTAOKUL GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ GELİR DÜZEYİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

EVALUATION OF SECONDARY SCHOOL VISUAL ARTS CURRICULUM ACCORDING TO SOCIOECONOMİC LEVEL

1100

HÜSEYİN YİĞİT ERDOĞAN İHSAN SEYİT ERTEM

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İLKOKUL TÜRKÇE DERSİNDE UYGULANAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

VİEWS OF PROSPECTIVE CLASSROOM TEACHERS ON THE TEACHİNG METHODS AND TECHNIQUES APPLIED IN PRIMARY SCHOOL TURKISH LESSONS

1101

ŞEYMA ÇAKAR

MUSTAFA ULUSOY

NEGATİF DAVRANIŞ İÇERİĞİ OLAN RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARININ İNCELENMESİ

EXAMINATION OF ILLUSTRATED CHILDREN'S BOOKS WITH NEGATIVE BEHAVIOR CONTENT

1102

MOLDİR YESBOLOVA

ALİYA OMİRBEKOVA

ЭТНОФЕСТИВАЛЬ АРҚЫЛЫ МӘДЕНИ ТУРИЗМНІ ДАМЫТУ: ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ БОРАЛАЙ САҚА ҚОҒАНДАҒЫ КӨШПЕНДІЛЕРДІҢ МӘДЕНИ МҰРА ФЕСТИВАЛІНІҢ ЖАҒДАЙЫ ЗЕРТТЕУ

PROMOTING CULTURAL TOURISM THROUGH ETHNO-FESTIVALS: A CASE STUDY OF THE NOMADIC CULTURAL HERITAGE FESTIVAL AT THE BORALDAY SAKA MOUNDS IN KAZAKHSTAN

1103

HÜSEYİN YİĞİT ERDOĞAN

İHSAN SEYİT ERTEM

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL TÜRKÇE DERSİ KAPSAMINDA UYGULANAN METİN TAMAMLAMA TEKNİĞİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

PRIMARY SCHOOL TEACHERS OPINIONS ON THE TEXT COMPLETION TECHNIQUE IMPLEMENTED IN THE CONTEXT OF TURKISH LANGUAGE LESSONS IN PRIMARY SCHOOLS

1104

ZEHRA TOPAL

ŞAKİR İPEK 

KUSURSUZLUĞUN KAPANLARI: ROMANTİK İLİŞKİLERDE OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUĞUN ETKİSİ

THE TRAPS OF PERFECTION: THE IMPACT OF OBSESSIVE-COMPULSIVE DISORDER IN ROMANTIC RELATIONSHIPS

1105

TUĞÇE SAKAOĞLU

TUĞBA BELENLİ

TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK LİSE DERS KİTAPLARINDA KADIN İMAJI (1981 VE 2021)

THE IMAGE OF WOMEN IN TURKISH REPUBLIC HISTORY OF REVOLUTION AND KEMALISM HIGH SCHOOL COURSEBOOKS (1981 AND 2021)

1106

EMİNE İÇER

GIYASETTİN AYTAŞ

TARİHSEL ÇİZGİ ROMANLARIN ÇOCUK EDEBİYATI AÇISINDAN İÇ VE DIŞ YAPI ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ

ANALYZING THE INTERNAL AND EXTERNAL STRUCTURE FEATURES OF HISTORICAL GRAPHIC NOVELS IN TERMS OF CHILDREN'S LITERATURE

1107

NİGAR COŞAR DİLBER

SPOR FAALİYETLERİNİN ÇOCUKLARIN ÖZGÜVEN GELİŞİMİNE ETKİSİ: AKADEMİK BİR İNCELEME

 

THE IMPACT OF SPORTS ACTIVITIES ON CHILDREN'S SELF-CONFIDENCE DEVELOPMENT: AN ACADEMIC REVIEW

1108

MERVE ÇAĞLAYAN ÖZTÜRK

EĞİTİM FELSEFESİ VE TEKNOLOJİ:

DİJİTAL ÇAĞDA DEĞİŞEN DİNAMİKLER

PHILOSOPHY OF EDUCATION AND TECHNOLOGY:

CHANGING DYNAMICS IN THE DIGITAL AGE

1109

MERVE ÇAKMAK

YEREL TARİH KAVRAMININ ÖĞRENCİLERİN TARİH BİLİNCİ İLE

İLİŞKİSİ (İZMİR ÖRNEĞİ)

THE RELATIONSHIP BETWEEN THE CONCEPT OF LOCAL HISTORY AND STUDENTS' HISTORICAL CONSCIOUSNESS (THE CASE OF IZMIR)

1110

KÜRŞAD KÜLTÜR

 

EĞİTİMDE İNOVASYON VE YAPAY ZEKA TASARIMLARI

 

EDUCATION INNOVATION AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE DESIGNS

1111

KÜRŞAD KÜLTÜR

BETÜL PEHLİVANLI

MELEK BERNA ÖZDEMİR

EĞİTİM YÖNETİMİNDE ÖRGÜTSEL PSİKOLOJİNİN PERFORMANS ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ

INVESTIGATION OF THE EFFECT OF ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY ON PERFORMANCE IN EDUCATIONAL MANAGEMENT

1112

ADEM NEFAYAZ

MELEK YAVUZYILMAZ

 

21. YÜZYILDA ÖĞRENCİ DEĞİŞİMİNDE YAŞANAN GÜÇLÜKLERDEN TÜRKİYE İÇİN ÇIKARIMLAR

IMPLICATIONS FOR TURKEY FROM THE DIFFICULTIES IN STUDENT EXCHANGE IN THE 21ST CENTURY

 

1113

ADEM NEFAYAZ

 SABRİ ÇELİK

COVİD-19 SÜRECİNDE EĞİTİMDE DERİNLEŞEN EŞİTSİZLİKLER 

DEEPENING INEQUALITIES IN EDUCATION DURING COVID-19

1114

FATİH UZUNALİ

ANA DİLDE EĞİTİM: SIRBİSTAN’DA BOŞNAKÇA EĞİTİM VAKA ÇALIŞMASI

EDUCATION IN THE NATIVE LANGUAGE: A CASE STUDY OF EDUCATION IN BOSNIAN IN SERBIA

1115

SEDA USTA

MEHMET GÜVEN

ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEZUN OLMA SÜRECİNE İLİŞKİN ALGILARININ BELİRLENMESİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA

A QUALITATIVE STUDY ON DETERMINING THE PERCEPTIONS OF SENIOR YEAR UNIVERSITY STUDENTS ABOUT THE GRADUATION PROCESS

1116

NAZLI BURTAÇGİRAY

PINAR BULUT

 

DİJİTAL YETERLİK İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

EXAMINATION OF GRADUATE THESES ON DIGITAL COMPETENCE IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES

1117

DİLEK YARALI

 AYLİN POLAT BALCI DOĞAN BALYİYEN

 FATMA GÜLÇELİK

 SEDA NUR TÜRKMENOĞLU

AFET BİLİNCİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ (ORTAOKUL VE İMAM HATİP ORTAOKULU 5, 6 VE 7. SINIFLAR) KAZANIMLARIN YENİLENMİŞ BLOOM, SOLO VE DETTMER TAKSONOMİLERİNE GÖRE İNCELENMESİ

EXAMINATION OF THE ACQUISITIONS IN THE DISASTER AWARENESS COURSE CURRICULUM (FOR 5TH, 6TH, AND 7TH GRADE IN MIDDLE SCHOOLS AND IMAM HATIP MIDDLE SCHOOLS) ACCORDING TO THE REVISED BLOOM, SOLO, AND DETTMER TAXONOMIES

1118

FURKAN ÇOLAK

CANER BAKİ KOÇ

SABİRE KILIÇ

EĞİTİM FAKÜLTESİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGILARININ ARAŞTIRILMASI: KARMA BİR ÇALIŞMA

 

INVESTIGATION OF FUTURE ANXIETY OF UNDERGRADUATE STUDENTS OF THE FACULTY OF EDUCATION: A MIXED STUDY

 

1119

ZEHRA YASEMİN SUNA 

MUTLU TAHSİN ÜSTÜNDAĞ

MEHMET DEMİRBAĞ

YENİLENEBİLİR ENERJİ BAĞLAMINDA STE(A)M ENTEGRASYONUNU TEMEL ALAN ÇEVRİM İÇİ ÖĞRENME ORTAMININ TASARLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ

DESIGN, IMPLEMENTATION, AND EVALUATION OF AN ONLINE LEARNING ENVIRONMENT BASED ON STE(A)M INTEGRATION IN THE CONTEXT OF RENEWABLE ENERGY

1120

SONER TUZCUOĞLU, MEHMET YILDIZ

 LATİF AYDOS

 

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN DÜŞÜNME BECERİSİ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

INVESTIGATION OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS' SELF-EFFICACY PERCEPTIONS TOWARDS THINKING SKILLS TEACHING IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES

1121

AYŞE BÜŞRA SÖKER

 DEMET HATİCE ÖZERBAŞ

YOUTUBE PLATFORMUNDA YAYINLANAN YAPAY ZEKA ALANIYLA İLGİLİ EĞİTSEL İÇERİKLERİN ANALİZİ

 

ANALYSIS OF EDUCATIONAL CONTENT RELATED TO THE FIELD OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE PUBLISHED ON YOUTUBE PLATFORM

1122

ELİF YILMAZ

OKUL MÜDÜRLERİNİN PSİKOLOJİK SÖZLEŞME İHLALİNE YÖNELİK İÇSEL VE DIŞSAL FAKTÖRLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

EXAMINATION OF SCHOOL PRINCIPALS' PERSPECTIVES ON INTERNAL AND EXTERNAL FACTORS RELATED TO PSYCHOLOGICAL CONTRACT VIOLATION

1123

Ж. ДАГАРОВА, С.К. АБИЛЬДИНА, ЮЖЕЛ ГЕЛИШЛИ

ШАҒЫН ЖИНАҚТЫ МЕКТЕПТЕРДІҢ БАСТАУЫШ СЫНЫПТАРЫНДА (БІРІКТІРІЛГЕН СЫНЫПТАРДА) САПАЛЫ БІЛІМ БЕРУ МЕН БІЛІМ САПАСЫН АРТТЫРУДА БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ОҚУЫМЕН ҚАТАР ӨМІРГЕ ҚАЖЕТТІ ДАҒДЫЛАРДЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУ

 

THE FORMATION OF SKILLS NECESSARY FOR LİFE ALONG WITH THE TRAINING OF STUDENTS IN IMPROVING THE QUALITY OF EDUCATION AND QUALITY OF EDUCATION IN PRIMARY GRADES (COMBINED CLASSES) OF SMALL SCHOOLS

 

1124

EMİNE ACAR 

PINAR ANAPA SABAN

8. SINIF MATEMATİK ÇALIŞMA KİTABI SORULARININ TIMSS BİLİŞSEL DÜZEYLERİNE GÖRE İNCELENMESİ

EXAMINATION OF 8TH GRADE MATHEMATICS WORKBOOK QUESTIONS ACCORDING TO TIMSS COGNITIVE LEVELS

1125

HATİCE BURCU YANAR

MURAT ASLAN

TÜRKİYE VE İTALYA’DA SANAT EĞİTİMİ

ART EDUCATION IN TÜRKİYE AND ITALY

1126

RUKİYE KÜÇÜKSOY

HİLAL GÜLKILIK

FARKLI BÖLÜMLERDE ÖĞRENİM GÖREN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN BELİRLİ İNTEGRALE YÖNELİK KAVRAYIŞLARININ İNCELENMESİ

AN INVESTIGATION OF DEFINITE INTEGRAL CONCEPTIONS OF UNDERGRADUATE STUDENTS STUDYING IN DIFFERENT DEPARTMENTS 

 

1127

KAMSHAT IGEMBAYEVA

YÜCEL GELİŞLİ 

GULNARA SLANBEKOVA RAİKHAN SABİROVA

БОЛАШАҚ ПЕДАГОГТАРДЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҒЫ МӘСЕЛЕСІН ТЕОРИЯЛЫҚ ТАЛДАУ

THEORETICAL ANALYSIS OF THE PROBLEM OF PSYCHOLOGICAL HEALTH OF FUTURE TEACHERS

1128

K.K. SAİLİNOVA 

N. S. ZHUBANAZAROVA

RESEARCH DIRECTIONS FOR THE DEVELOPMENT OF SOCIAL INTELLIGENCE OF STUDENTS AT A HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION

ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНДАҒЫ СТУДЕНТТЕРДІҢ  ӘЛЕУМЕТТІК ИНТЕЛЛЕКТІСІН ДАМЫТУДЫ ЗЕРТТЕУ БАҒЫТТАРЫ

1129

НУРГУЛЬ АЛПЫСБАЕВА

YÜCEL GELİŞLİ

ГУЛЬНАР ЖОЛТАЕВА

ИНТЕРБЕЛСЕНДІ ҚҰРАЛДАР АРҚЫЛЫ ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ТИІМДІЛІГІ

THE EFFECTIVENESS OF ORGANIZING TRAINING USING INTERACTIVE TOOLS

1130

ГУЛЖАНАТ ТОКМЫРЗАЕВА

САЛТАНАТ ФЕЙЗУЛДАЕВА2 

 ЮЖЕЛЬ ГЕЛИШЛИ3

БОЛАШАҚ БАСТАУЫШ БІЛІМ БЕРУ ПЕДАГОГТЕРІНІҢ ФАСИЛИТАЦИЯЛЫҚ ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ МАҢЫЗЫ 

THE IMPORTANCE OF FORMING THE FACILITATION COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS OF PRIMARY EDUCATION

1131

NURGOZHA BOTAGOZ BOLATKYZY

БОЛАШАҚ БАСТАУЫШ СЫНЫП МҰҒАЛІМДЕРІНІҢ ҒЫЛЫМИ-ЗЕРТТЕУ ДАҒДЫЛАРЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ МАҢЫЗЫ

IMPORTANCE OF FORMING THE RESEARCH SKILLS OF FUTURE PRIMARY EDUCATION TEACHERS

1132

САРСЕКУЛОВА Д.М.

YÜCEL GELİŞLİ

ӘДЕБИЕТТІК ОҚУ САБАҚТАРЫНДА БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ДИАЛОГТІК СӨЙЛЕУІН ДАМЫТУ

THE DEVELOPMENT OF THE DIALOGIC SPEECH OF YOUNGER SCHOOLCHILDREN IN THE LESSONS OF LITERARY READING

1133

КАРЛЫГАШ КОРАЗБЕКОВА

АЖАР АБУБАКИРОВА 

STEM-ТЕХНОЛОГИЯНЫ БИОЛОГИЯНЫ ОҚЫТУДА ҚОЛДАНУ ТИІМДІЛІГІ 

EFFECTIVENESS OF USING STEM-TECHNOLOGY IN TEACHING BIOLOGY

1134

KADRİYE REYHAN KARACA MUSTAFA KURT

EKOELEŞTİRİ BAĞLAMINDA FARUK DUMAN’IN “İNCİR TARİHİ” ADLI ROMANI ÜZERİNE BİR İNCELEME

A REVIEW ON FARUK DUMAN'S NOVEL CALLED "İNCİR TARİHİ" IN THE CONTEXT OF ECOCRITICISM

1135

КҮРЕБАЙ БАЛЖАН ЕСЕНҚЫЗЫЮЖЕЛ ГЕЛИШЛИ

БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ЗЕРТТЕУШІЛІК ДАҒДЫЛАРЫН АҚПАРАТТЫҚ БІЛІМ БЕРУ ОРТАСЫНДА ҚАЛЫПТАСТЫРУ

FORMATION OF RESEARCH SKILLS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN AN INFORMATION EDUCATIONAL ENVIRONMENT

1136

SAMET ÇALIKUŞU 

OSMAN SABANCI

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SU OKURYAZARLIK SEVİYELERİNİN BELİRLENMESİ (SOSYAL BİLGİLER ÖRNEĞİ)

DETERMINATION OF WATER LITERACY LEVELS OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS (SOCIAL STUDIES EXAMPLE)

1137

EZGİ ŞEREFOĞLU KAYA FATİH ŞAHİN

ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL YABANCILAŞMA DURUMLARININ OKUL YÖNETİCİSİNİN DAĞITIMCI LİDERLİK DAVRANIŞLARINA GÖRE İNCELENMESİNDE KOLEKTİF ÖĞRETMEN YETERLİĞİNİN ARACI ROLÜ

THE MEDIATING ROLE OF COLLECTIVE TEACHER EFFICACY IN THE INVESTIGATION OF TEACHERS' ORGANIZATIONAL ALIENATION ACCORDING TO SCHOOL ADMINISTRATOR'S DISTRIBUTED LEADERSHIP BEHAVIORS

1138

AHMET ÇELİK 

 HANDAN ÇAKIR ŞENER

HİLAL NAZİFE AKTAŞ

GAMZE ŞAHİN

DİJİTAL OYUN ALANINDA TÜRKİYE'DE YAYINLANAN ARAŞTIRMALARIN BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ

A DESCRIPTIVE CONTENT ANALYSIS OF RESEARCH PUBLISHED IN TURKEY IN THE FIELD OF DIGITAL GAMES

1139

ÜMMÜ GÜLSÜM VURAL

MUTLU TAHSİN ÜSTÜNDAĞ

ÖĞRETMENLERİN TARİH EĞİTİMİNDE BAĞLAMSALLAŞTIRMA AMACI İLE KULLANACAKLARI WEB 2.0 ARAÇLARINA YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK ALGILARI VE UYGULAMA DÜZEYLERİ 

TEACHERS' SELF-EFFICACY PERCEPTIONS AND IMPLEMENTATION LEVELS REGARDING THE USE OF WEB 2.0 TOOLS FOR CONTEXTUALIZATION IN HISTORY EDUCATION 

1140

БАЙМАХАНОВА У.М  , АЛБЫТОВА Н.П. 

GÜRCÜ KOÇ

БОЛАШАҚ ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТАРДІҢ КӘСІБИ СТРЕСКЕ ТӨЗІМДІЛІККЕ ДАЙЫНДЫҚ ЖАҒДАЙЫ

THE STATE OF READINESS OF FUTURE SOCIAL EDUCATORS FOR OCCUPATIONAL STRESS RESISTANCE