BİLDİRİ KODU |
YAZAR(LAR) |
BİLDİRİ BAŞLIĞI (TR) |
BİLDİRİ BAŞLIĞI (EN) |
1002 |
MASSİMBAYEVA A.A. DUİSENBAEV A.K. HAYATİ AKYOL |
ЖОҒАРЫ МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ БАҚ МӘДЕНИЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ ҮШІН БОЛАШАҚ МАМАНДАРДЫ ДАЙЫНДАУДЫҢ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ АСПЕКТІЛЕРІ |
PEDAGOGICAL ASPECTS OF PREPARING FUTURE SPECIALISTS FOR THE FORMATION OF MEDIA CULTURE OF HIGH SCHOOL STUDENTS |
1003 |
TUĞBA KARA FİLİZ ÇETİN |
ÖĞRETMENLERİN MİLLİ DEĞERLER EĞİTİMİ SORUMLULUK ALGILARININ İNCELENMESİ |
INVESTIGATION OF TEACHERS' RESPONSIBILITY PERCEPTIONS FOR NATIONAL VALUES EDUCATION |
1004 |
ҚУАТБЕКОВА Р.Ә. БАЙБЕКОВА М.М. ЕРЖАНҚЫЗЫ ҚЫМБАТ |
DİJİTAL POTANSİYEL: GERÇEKLEŞTİRME FIRSATLARI VE BEKLENTİLERİ |
ЦИФРЛЫ ӘЛЕУЕТ: ЖҮЗЕГЕ АСЫРЫЛУ МҮМКІНДІКТЕРІ МЕН БОЛАШАҒЫ |
1005 |
БАЙБЕКОВА МАДИНА МАХМУДХАНОВНА, ТҰРСЫН АСЫЛХАН РАХМАТУЛЛАҰЛЫ |
ÜNİVERSİTE ÖĞRETMENİNİN KREDİ ÖĞRENME TEKNOLOJİSİNE DAYALI SANAL EĞİTİM ORTAMINI KULLANMAYA TEKNOLOJİK HAZIRLIĞININ OLUŞTURULMASI: KAZAKİSTAN CUMHURİYETİ ÖRNEĞİNDE |
ЖОО ОҚЫТУШЫСЫНЫҢ КРЕДИТТІК ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫ НЕГІЗІНДЕ ВИРТУАЛДЫ БІЛІМ БЕРУ ОРТАСЫН ПАЙДАЛАНУҒА ТЕХНОЛОГИЯЛЫҚ ДАЙЫНДЫҒЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ: ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ МЫСАЛЫНДА |
1006 |
SEVDA ÖZDEMİR SALİH ŞAHİN HÜLYA YİĞİT ÖZÜDOĞRU |
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI YERİ ALGILAMADA COĞRAFYA DERSİNİN ETKİLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ |
HIGH SCHOOL STUDENTS' VIEWS ON THE EFFECTS OF GEOGRAPHY COURSE IN PERCEIVING THE PLACE WHERE THEY LIVE |
1007 |
CANSU KURU |
ÇOCUKLARDA ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİNİ NASIL TEŞVİK EDEBİLİRİZ? İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ |
HOW CAN WE PROMOTE LEARNER AUTONOMY FOR YOUNG LEARNERS? EFL TEACHERS’ VIEWS |
1009 |
ZEYNEP TOKTA MELEK ÇAKMAK |
EĞİTİM FELSEFESİ ODAKLI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI ÜZERİNDE BİR ANALİZ ÇALIŞMASI |
AN ANALYSIS STUDY ON EDUCATIONAL RESEARCH FOCUSED ON THE PHILOSOPHY OF EDUCATION |
1010 |
DEMET ALKAN GÜZİDE ŞEN |
1416 SAYILI KANUN İLE AMERİKADA DOKTORA ÖĞRENİMİ GÖREN VE NİTEL ARAŞTIRMA YAPAN ÖĞRENCİLERE GÖRE AMERİKADA NİTEL ARAŞTIRMA SÜRECİ NASILDIR? KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ NELERDİR. |
HOW IS THE PROCESS OF QUALITATIVE RESEARCH IN AMERICA ACCORDING TO THE STUDENTS WHO DID DOCTORAL STUDIES AND CONDUCTED QUALITATIVE RESEARCH IN AMERICA WITHIN THE FRAMEWORK OF LAW NO. 1416? WHAT ARE THE PROBLEMS THEY ENCOUNTERED AND THEIR SOLUTION SUGGESTIONS? |
1011 |
SANBAYEVA BALYM YÜCEL GELİŞLİ YESENOVA K. A. |
TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDEKİ YABANCI ÖĞRENCİLERİN SOSYAL-PEDAGOJİK EĞİTİMLERİNİN İNCELENMESİ: ZORLUKLAR VE ENTEGRASYON STRATEJİLERİ |
STUDY OF SOCIAL-PEDAGOGICAL EDUCATION OF FOREIGN STUDENTS IN TURKISH UNIVERSITIES: CHALLENGES AND STRATEGIES OF INTEGRATION |
1012 |
GÖZDE YURTSEVER NECATİ CEMALOĞLU |
ÖRGÜTSEL AYRIMCILIK DAVRANIŞI İLE ÖĞRETMENLERİN YAŞADIKLARI ÖRGÜTSEL SİNİZM DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ |
THE RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL DISCRIMINATION BEHAVIOR AND THE LEVEL OF ORGANIZATIONAL CYNICISM EXPERIENCED BY TEACHERS |
1013 |
GÖZDE YURTSEVER NECATİ CEMALOĞLU |
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM İLE ÖĞRETMENLERİN YAŞADIKLARI ÖRGÜTSEL AYRIMCILIK ARASINDAKİ İLİŞKİ |
THE RELATIONSHIP BETWEEN ORGANIZATIONAL COMMUNICATION AND ORGANIZATIONAL DISCRIMINATION EXPERIENCED BY TEACHERS |
1014 |
MELİKE KIZILKAYA MEHMET ALİ ÇAKMAK |
7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRASİ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ KULLANILARAK İNCELENMESİ |
7TH GRADE STUDENTS' PERCEPTIONS OF THE CONCEPT OF DEMOCRACY ANALYSING BY USING WORD ASSOCIATION TEST |
1015 |
MELİKE KIZILKAYA MEHMET ALİ ÇAKMAK |
ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERİN EV ÖDEVLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ |
ANALYSING THE VIEWS OF SECONDARY SCHOOL TEACHERS ON STUDENTS' HOMEWORK |
1016 |
KHASSENKYZY TOLGANAY, YÜCEL GELİŞLİ |
KAZAKİSTAN'DA YÜKSEK ÖĞRENİMİN DİJİTALLEŞMESİ İÇİN BEKLENTİLER |
EXPECTATIONS FOR THE DIGITIZATION OF HIGHER EDUCATION IN KAZAKHSTAN |
1018 |
SÜHEYLA ÖZÇETİN MUHAMMET KOÇAK |
“YEDİ İKLİM TÜRKÇE A1 DERS KİTABI” VE “PLUS + DEUTSCH / DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE FÜR GYMNASIEN A1.1” ADLI DERS KİTAPLARININ KÜLTÜREL AÇIDAN İNCELENMESİ |
A CULTURAL EXAMINATION OF THE COURSEBOOKS “YEDİ İKLİM TURKISH A1 COURSEBOOK” AND “PLUS + DEUTSCH / DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE FÜR GYMNASIEN A1.1 |
1020 |
H. ŞENAY ŞEN ZEYNEP TÜREL |
ÖĞRENCİLERİN BECERİ TEMELLİ MATEMATİK SORULARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ |
STUDENTS’ VIEWS ON SKILL-BASED MATHEMATICS QUESTIONS
|
1021 |
BEDRİ NEJAT YÜZÜAK BERRA NUR ACAY |
YÜZÜAK CİNSEL EĞİTİME YÖNELİK EBEVEYN TUTUM ÖLÇEĞİ |
YÜZÜAK PARENTAL ATTITUDE SCALE TOWARDS SEXUAL EDUCATION |
1022 |
ŞERİFE ÇİÇEK NECATİ CEMALOĞLU |
ÖĞRETMEN LİDERLİĞİNİN İNCELENMESİ |
THE EXAMINATION OF TEACHER LEADERSHIP |
1023 |
AHMET ÇAĞATAY ULUER, FATİH AYGÖR PINAR AYYILDIZ |
ÜNİVERSİTELERDE ARTAN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERE YÖNELİK PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE DESTEK VERİLMESİ |
PROVIDING PSYCHOLOGICAL COUNSELING AND SUPPORT FOR INCREASING INTERNATIONAL STUDENTS AT UNIVERSITIES |
1024 |
AYŞEGÜL SEL ADEM YILMAZ |
YAPAY ZEKÂ İLE ANADOLU MASALLARININ İÇ YAPI ÖZELLİKLERİ, DEĞERLERİN ANALİZİ VE 2013-2024 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI KAZANIMLARININ ENTEGRASYONU |
STRUCTURAL CHARACTERISTICS AND VALUES ANALYSIS OF ANATOLIAN TALES USING ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND INTEGRATION WİTH 2013-2024 PRESCHOOL EDUCATION CURRICULUM OUTCOMES |
1025 |
SADYRBAYEVA BAKHYTZHAMAL YERTARGYNKYZY DİNARA UFUK ÖZKUBAT |
ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÇOCUKLARA SOSYAL-PEDAGOJİK DESTEĞİN ANLAMI |
THE MEANING OF SOCIAL-PEDAGOGICAL SUPPORT FOR CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
|
1026 |
ÖZLEM SAYIN CEMİL CAHİT YEŞİLBURSA |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN OKURYAZARLIK BECERİLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN ALINMASI |
STUDY OF SOCIAL-PEDAGOGICAL EDUCATION OF FOREIGN STUDENTS IN TURKISH UNIVERSITIES: CHALLENGES AND STRATEGIES OF INTEGRATION |
1027 |
OKHANOVA YRYSGUL DUİSENBAYEV ABAİ UFUK ÖZKUBAT |
КӨРКЕМ ТЕХНОЛОГИЯЛАР АРҚЫЛЫ БОЛАШАҚ ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТАРДЫҢ КӘСІБИ ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ДАМЫТУ
|
DEVELOPING THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE SOCIAL PEDAGOGUES THROUGH ART TECHNOLOGIES |
1028 |
DEMET DEMİRCİOĞLU |
BİREYLERİN KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA İLİŞKİN FARKINDALIKLARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK YAPILAN ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ |
REVIEW OF RESEARCH CONDUCTED TO DETERMINE THE AWARENESS OF INDIVIDUALS REGARDING THE PROTECTION OF PERSONAL DATA |
1029 |
SEVİL AKAN TOGAY SEÇKİN BİRBUDAK |
MEHMET EMİN (KİMYAGER) DERVİŞ PAŞA VE OSMANLI EĞİTİMİNİN MODERNLEŞMESİNE KATKILARI |
MEHMET EMIN (CHEMIST) DERVIS PASHA AND HIS CONTRIBUTIONS TO THE MODERNIZATION OF OTTOMAN EDUCATION |
1030 |
SEVİL FİLİZ DUDU NİL IRMAK |
ORTAÖĞRETİM TARİH DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NDA MİLLİ KİMLİK |
NATIONAL IDENTITY IN THE SECONDARY EDUCATION HISTORY COURSE TEACHING PROGRAM |
1031 |
HİLAL TEZKİN ZİYA ARGÜN |
MATEMATİK SINIFLARINDA ÖĞRENCİLERİN SAHİP OLDUĞU MATEMATİK EĞİTİMİ DEĞERLERİ VE BU DEĞERLERİN BİLİŞSEL KATILIMLARIYLA OLAN İLİŞKİSİ |
CLASSROOMS AND THE RELATIONSHIP OF THESE VALUES WITH THEIR COGNITIVE ENGAGEMENT |
1032 |
IMANBAKİYEV YERNAT ALGOZHAYEVA NURSULU UFUK ÖZKUBAT |
БОЛАШАҚ ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТАРДЫҢ ЭСТЕТИКАЛЫҚ МӘДЕНИЕТІН КӨРІНІС ӨНЕРІ АРҚЫЛЫ ДАМЫТУ
|
DEVELOPING THE AESTHETIC CULTURE OF THE FUTURE SOCIAL PEDAGOGUES THROUGH THE ART OF VISUAL |
1033 |
BİRSEL ÖZKAN YENER AKMAN |
TÜRKİYE VE JAPONYA’NIN EĞİTİM SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI |
EDUCATION SYSTEMS OF TURKEY AND JAPAN COMPARISON |
1034 |
VEDAT BAYRAKTAR NAGİHAN ERDOĞAN |
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN E-TWİNNİNG PROJE UYGULAMALARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ |
INVESTIGATION OF PRESCHOOL TEACHERS' OPINIONS ON E-TWINNING PROJECT APPLICATIONS |
1035 |
TUĞBA BELENLİ RİFAT UYSAL |
TÜRK KÜLTÜR VE MEDENİYET TARİHİ DERS KİTABI ÖRNEĞİNDE BECERİ TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI |
SKILL-BASED LEARNING APPROACH IN THE SAMPLE OF THE HISTORY OF TURKISH CULTURE AND CIVILIZATION TEXTBOOK |
1036 |
AYŞENUR TUNCAY OKTAY BAYKARA
|
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN FEN BİLGİSİ ÖĞRENİMİNDE AKRAN ÖĞRETİCİLİĞİ MODELİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ |
INVESTIGATION OF THE EFFECT OF THE PEER TUTORING MODEL ON SCIENCE LEARNING OF FOREIGN STUDENTS |
1037 |
NAZİFE KUTGUNAY YILDIRIM TOGAY SEÇKİN BİRBUDAK |
ORTAÖĞRETİM 12. SINIF T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABINDA KURTULUŞ SAVAŞI HATIRALARININ KULLANIMI |
THE USE OF THE MEMORIES OF THE WAR OF INDEPENDENCE IN SECONDARY EDUCATION 12TH GRADE HISTORY OF REVOLUTION AND ATATURKISM COURSE BOOK |
1038 |
PINAR KARABAKLA DİLARA BAKAN KALAYCIOĞLU |
EEG SİNYALLERİNİN VERİ MADENCİLİĞİ SINIFLANDIRMA METODLARIYLA ANALİZİ |
ANALYSIS OF EEG SIGNALS WITH DATA MINING CLASSIFICATION METHODS |
1039 |
FATMA KURT ŞABAN ÇETİN |
ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ DEĞER OKURYAZARLIĞINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ |
EXAMINATION OF TEACHERS' VIEWS ON PROFESSIONAL VALUE LITERACY |
1040 |
GÖKÇEN ÖZDEMİR SERAP DEMİRİZ |
EBEVEYN TEKNOFERANSININ ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE EBEVEYN-ÇOCUK İLİŞKİLERİNE YANSIMALARI |
EFFECTS OF PARENTAL TECHNOFERENCE ON PARENT-CHILD RELATIONSHIPS IN EARLY CHILDHOOD |
1041 |
ЕРКЕНАЗ ӘБДІЖӘДІЛ YÜCEL GELİŞLİ ҚУАНЫШ МОЛДАСАН |
TÜRKİYE’DEKİ ÖĞRETMENLERİN VE GELECEĞİN ÖĞRETMENLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK VE BECERİLERİ |
DIGITAL LITERACY AND SKILLS OF TEACHERS AND FUTURE TEACHERS IN TURKEY
|
1042 |
KÜBRA KAYA ASLIHAN KOCAMAN KAROĞLU |
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİNİN KABULÜ: ÖLÇEK UYARLAMA ÇALIŞMASI
|
ACCEPTANCE OF AUGMENTED REALITY TECHNOLOGY: SCALE ADAPTATION STUDY
|
1043 |
HİLAL SAİME ÖZDEMİR TUĞBA BELENLİ
|
İNGİLTERE ORTAÖĞRETİM GENEL SERTİFİKASI SINAVI TARİH DERS KİTAPLARINDA YAPILANDIRMACI ÖĞRENME VE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
|
CONSTRUCTIVIST LEARNING AND ASSESSMENT APPROACHES IN THE HISTORY TEXTBOOKS OF THE GENERAL CERTIFICATE OF SECONDARY EDUCATION OF ENGLAND |
1046 |
EDA BEYZA BİÇİCİ HABİB HAMURCU |
MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİKSEL MODELLEMEYE DAİR FARKINDALIK DURUMLARI |
AWARENESS SITUATIONS OF MATHEMATICS TEACHERS ON MATHEMICAL MODELING |
1047 |
BEDRİ NEJAT YÜZÜAK CANSU YILDIZ TAŞDEMİR ALEYNA ÇELEN |
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA MAHREMİYETİNİ KORUMA BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ |
EVALUATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS' SKILLS TO PROTECT SOCIAL MEDIA PRIVACY ACCORDING TO VARIOUS VARIABLES |
1048 |
ZH.M. MOLBASSYNOVA YÜCEL GELİŞLİ N.K.TOXANBAYEVA TOBUGOV MAULEN |
СЫНИ ТҰРҒЫДАН ОЙЛАУ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЭМОЦИОНАЛДЫ ИНТЕЛЛЕКТІСІН ДАМЫТУ ҚҰРАЛЫ РЕТІНДЕ |
CRITICAL THINKING AS A MEANS OF DEVELOPING STUDENTS' EMOTIONAL INTELLIGENCE |
1049 |
BETÜL RÜMEYSA MESTEN İBRAHİM ÖZAY |
OKUL ÖNCESİ (4-5 VE 6 YAŞ) İÇİN İKİNCİ DİL OLARAK ARAPÇA DİL VE BECERİ GELİŞİMİ, EĞİTİM PROGRAMI İNCELEME VE DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVESİNDE MATERYAL TASARIMI |
DESIGNING MATERIALS ON ARABIC LANGUAGE WITHIN THE VALUES EDUCATION, EXAMINING ARABIC LANGUAGE AND SKILL DEVELOPMENT AS A SECOND LANGUAGE FOR EARLY CHILDHOOD (AGES 4-5-6) AND THE EDUCATION PROGRAM |
1050 |
FADİME TEMELLİ OKTAY BAYKARA |
UZAKTAN EĞİTİM HAKKINDA ÖĞRETMENLERİN VE ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ |
OPINIONS OF TEACHERS AND STUDENTS ABOUT DISTANCE EDUCATION |
1051 |
MERVE UYGUN AYŞEGÜL ERGÜL
|
ZİHİN KURAMI VE ÇOCUKLARDA SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM |
THEORY OF MIND AND SOCIAL EMOTIONAL DEVELOPMENT IN CHILDREN |
1053 |
ZEHRA ŞEKERTEKİN HASAN HALUK ERDEM |
KARL JASPERS FELSEFESİNDE ÜNİVERSİTE KAVRAMI
|
THE CONCEPT OF UNIVERSITY IN THE PHILOSOPHY OF KARL JASPERS |
1054 |
KÜBRA ALİBIYIKOĞLU SEMRA GÜVEN |
WEB 2.0 ARAÇLARININ YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASI İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ
|
THE CONTENT ANALYSIS OF THE STUDIES ABOUT USING WEB 2.0 TOOLS IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING
|
1055 |
ŞEYMANUR ÇİFTÇİOĞLU |
İDARECİLERİN OKULLARINDA BULUNAN SURİYELİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK METAFORİK ALGILARI |
METAPHORICAL PERCEPTIONS OF ADMINISTRATORS TOWARDS SYRIAN STUDENTS IN SCHOOLS |
1056 |
FERDA BETÜL KARACİF MEHMET AKİF OCAK |
ÖĞRETMENLERİN YAPAY ZEKÂYA BAKIŞ AÇILARI VE EĞİTİM ORTAMLARINDA KULLANIM DURUMLARININ İNCELENMESİ |
TEACHERS' POINT OF VIEW ON ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND ITS USAGE IN EDUCATIONAL ENVIRONMENTS |
1057 |
PENBE ÇAĞLA ÇAKAL EYLEM DAYI |
TÜRKİYE’ DE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİNDE FIRSAT ÖĞRETİMİ YÖNTEMİYLE YÜRÜTÜLEN ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ |
A REVIEW OF STUDIES CONDUCTED ON TEACHING SOCIAL SKILLS TO STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER IN TURKEY USING THE INCIDENTAL TEACHING METHOD |
1058 |
UTKU AYDIN H. ŞENAY ŞEN |
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE YAPILAN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN ÇOCUKLARIN GELİŞİM SÜREÇLERİNE ETKİSİ |
THE IMPACT OF ACADEMIC ACTIVITIES ON CHILDREN'S DEVELOPMENTAL PROCESS DURING THE PRESCHOOL PERIOD |
1060 |
HÜSNİYE ÜNAL ÇALIŞKAN SERKAN KOŞAR |
ÖĞRETMEN, YÖNETİCİ VE AKADEMİSYEN YALNIZLIĞI İLE İLGİLİ YAPILAN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ |
CONTENT ANALYSIS OF ACADEMIC STUDIES ON TEACHER, ADMINISTRATOR AND ACADEMIC LONELINESS |
1061 |
ZEHRA ŞİMŞEK ARZU DOĞANAY BİLGİ |
PAYLAŞIMLI KİTAP OKUMA VE UYARLANMIŞ SORU-CEVAP STRATEJİSİNDEN OLUŞAN MÜDAHALE PAKETİNİN GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN DİNLEDİĞİNİ ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ
|
THE EFFECT OF AN INTERVENTİON PACKAGE CONSISTING OF SHARED BOOK READING AND AN ADAPTED QUESTION-ANSWER STRATEGY ON THE LISTENING COMPREHENSİON SKILLS OF CHILDREN WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES
|
1062 |
NAZİM MANSİMOV |
“MƏQALAT-E ŞƏMS”DƏ İŞLƏNƏN TÜRK SÖZLƏRİ
|
TURKISH WORDS USED IN THE “MAQALAT-E SHAMS”
|
1063 |
GOVHARKHANİM NAGHİYEVA |
QƏTRAN TƏBRİZİNİN “DİVAN”INDA İŞLƏNƏN ANTONİM SÖZLƏR |
ANTONYMOUS WORDS USED IN QATRAN TABRIZI’S “DIWAN” |
1064 |
EBRU BAĞLICA ŞABAN ÇETİN |
İBİ ÇİZGİ DİZİSİNDE KULLANILAN DEYİMLERİN MİLLİ KÜLTÜR UNSURLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ |
EXAMINATION OF THE SAYINGS USED IN THE IBI CARTOON SERIES IN TERMS OF NATIONAL CULTURAL ELEMENTS |
1065 |
BURAK ALAKUŞ YASEMİN DEMİRCAN
|
TÜRKİYE, AZERBAYCAN VE İRAN TARİH DERS KİTAPLARINDA YER ALAN ÇALDIRAN SAVAŞI KONUSUNUN ÇOK PERSPEKTİFLİLİK AÇISINDAN İNCELENMESİ |
WHAT IS THE APPROPRIATENESS OF THE NARRATION OF THE BATTLE OF CHALDIRAN IN THE HISTORY TEXTBOOKS OF TURKEY, AZERBAIJAN AND IRAN IN TERMS OF MULTI-PERSPECTIVITY?
|
1066 |
FATMA TEKİN ÖZGÜR OSMAN DEMİR |
PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMINDA SOSYAL ONAY VE TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARIN ROLÜ |
THE ROLE OF SOCIAL APPROVAL AND BASIC PSYCHOLOGICAL NEEDS IN PROBLEMATIC INTERNET USE |
1067 |
AYŞEGÜL YILDIZ DEMİRELOĞLU HATİCE AYDAN KAPLAN |
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN 6.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİYE YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGILARINA VE BAŞARILARINA ETKİSİ |
THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING METHOD ON 6TH GRADE STUDENTS' SELF-EFFICACY PERCEPTION AND ACHIEVEMENT TOWARDS GEOMETRY |
1068 |
EMİNE İÇER GIYASETTİN AYTAŞ |
ÇOCUK KİTAPLARINI İNCELEME VE DEĞERLENDİRME PLANI’NA GÖRE “NAR TANESİ YA DA DÜZME KELOĞLAN” MASALININ İNCELENMESİ |
THE ANALYSIS OF THE FAIRY TALE “POMEGRANATE GRAIN OR PHONY KELOĞLAN” ACCORDING TO THE PLAN OF REVIEWING AND EVALUATING CHILDREN'S BOOKS |
1070 |
FATIMA ÇİFTCİ ARZU DOĞANAY BİLGİ
|
OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLAR İÇİN OKUMA VE YAZMA MOTİVASYON ENVANTERİ; GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI |
READING AND WRITING MOTIVATION INVENTORY FOR PRESCHOOL CHILDREN; VALIDITY AND RELIABILITY STUDY |
1071 |
SACİDE DALYAN NAİM UZUN
|
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİN ÇEVRE DOSTU OKUL ALGILARININ BELİRLENMESİ |
DETERMINATION OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS' PERCEPTION OF ENVIRONMENTALLY FRIENDLY SCHOOL |
1072 |
К.К. САЙЛИНОВА Н.С. ЖҰБАНАЗАРОВА
|
ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНДАҒЫ СТУДЕНТТЕРДІҢ ӘЛЕУМЕТТІК ИНТЕЛЛЕКТІСІН ДАМЫТУДЫ ЗЕРТТЕУ БАҒЫТТАРЫ |
STUDENTS AT A HIGHER EDUCATİONAL İNSTİTUTİON RESEARCH AREAS OF SOCİAL İNTELLİGENCE DEVELOPMENT |
1073 |
NURDAN ÇOLPAN ALİ ERTUĞRUL KÜPELİ
|
POSTMODERN EĞİTİMDE SANAT ESERLERİNE BÜTÜNCÜL BİR BAKIŞ OLARAK BAĞLAMSAL SANAT ELEŞTİRİSİ MODELİNİN KULLANIMI |
THE USE OF CONTEXTUAL ART CRITICISM MODEL AS A HOLISTIC VIEW OF ARTWORKS IN POSTMODERN EDUCATION
|
1074 |
BÜŞRA EREN
|
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİ İLE İLGİLİ YURT İÇİNDE YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ |
AN INVESTIGATION OF DOMESTIC POSTGRADUATE STUDIES ON EARLY LITERACY SKILLS IN PRESCHOOL PERIOD- |
1075 |
DİLBER MERVE AYKAÇ FİLİZ ÇETİN
|
24.DÖNEM TBMM MİLLİ EĞİTİM KOMİSYONUNUN ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ |
24TH TERM THE GRAND NATIONAL ASSEMBLY OF TURKEY NATIONAL EDUCATION COMMISSION’S WORK ANALYSIS
|
1076 |
MELTEM MİSER HİLAL GÜLKILIK |
İLKOKUL MATEMATİK DERS KİTAPLARINDA YARIŞMAYI TEŞVİK EDEN ETKİNLİKLERE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA |
RESEARCH ON ACTIVITIES THAT ENCOURAGE COMPETITION IN PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEXTBOOKS |
1077 |
UFUK KARAKUŞ ADİL ŞENER |
7.SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARININ ÖĞRENCİLERİN ÇEVRE OKURYAZARLIĞI VE ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ |
INVESTIGATION OF THE EFFECT OF OUT- OF-SCHOOL LEARNING ENVIRONMENTS ON STUDENTS' ENVIRONMENTAL LITERACY AND ATTITUDES TOWARDS THE ENVIRONMENT IN 7TH GRADE SOCIAL STUDIES COURSE |
1078 |
ÖZGE KARABAY HİLAL GÜLKILIK |
ÖĞRENCİLERİN TAM SAYILARLA TOPLAMA VE ÇIKARMA YAPARKEN DOKUNMATİK EKRANLI TABLETTE SUNULAN SANAL MANİPÜLATİFLERİ KULLANMALARININ İNCELENMESİ |
AN INVESTIGATION OF STUDENTS’ USE OF VIRTUAL MANIPULATIVES ON TOUCH-SCREEN TABLETS IN ADDING AND SUBTRACTING INTEGERS |
1079 |
MUSTAFA YEKTA EBİL ELVAN İNCE AKA |
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN BİLİME YÖNELİK TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ |
INVESTIGATION OF SCIENCE TEACHERS' ATTITUDES TOWARDS SCIENCE IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES |
1080 |
BÜŞRA ETİ MUSTAFA KALE |
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN AFET FARKINDALIKLARI VE İLKOKULDA AFET EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ |
DETERMINING THE DISASTER AWARENESS OF CLASSROOM TEACHERS AND THEIR OPINIONS ON DISASTER EDUCATION IN PRIMARY SCHOOLS |
1081 |
GÜLŞEN PARLAK AYŞE BELGİN AKSOY |
ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ OLGUNLUK DÜZEYLERİ İLE SİBER ZORBALIK DURUMLARININ İNCELENMESİ |
RESEARCHING OF THE MORAL MATURITY LEVELS AND CYBERBULLYING SITUATIONS OF SECONDARY EDUCATION |
1082 |
TUNA BAŞARAN NURSEN ZEHRA BERÇİN |
YABANCI DİL OLARAK ALMANCA DERSLERİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ |
WERTEERZIEHUNG IM DEUTSCH ALS FREMDSPRACHE-UNTERRICHT |
1083 |
FİKRİYE KIYICI YASEMİN DEMİRCAN |
2023-2024 MEB 10.SINIF TARİH DERS KİTABINDA TİMAR SİSTEMİ |
TİMAR SYSTEM IN 2023-2024 MEB 10TH GRADE HISTORY TEXTBOOK |
1084 |
AYŞE İLDEN MEHMET ALİ DOMBAYCI |
ESKİÇAĞ FELSEFELERİNDE EĞİTİM |
EDUCATIONAL CONCEPTS IN ANCIENT PHILOSOPHY |
1085 |
MENEKŞE BOZ KÜBRA ATEŞ FADİME BİÇİCİ USLU |
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE OYUN: SİSTEMATİK BİR ANALİZ |
PLAY IN EARLY CHILDHOOD: A SYSTEMATIC REVIEW |
1086 |
А.М.TOKHTAROV YÜCEL GELİŞLİ N.K.TOXANBAYEVA |
ENGELLI ÖĞRENCILERDE BAŞA ÇIKMA ÖZELLIKLERI VE BAŞA ÇIKMA STRATEJILERI |
COPING CHARACTERISTICS AND STRATEGIES IN STUDENTS WITH DISABILITIES |
1087 |
SEMRA GÜVEN ERCAN TOZLUOĞLU |
AÇIK UÇLU SORULARDAN OLUŞAN ÜLKE VE İL GENELİ SINAVLARIN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ |
EVALUATION OF NATIONWIDE AND PROVINCE-WIDE EXAMS COMPRISING OPEN-ENDED QUESTIONS BASED ON TEACHERS' AND STUDENTS' OPINIONS |
1088 |
GÜLŞAH İMAMOĞLU AKMAN |
SOSYAL ADALET LİDERLİĞİ İLE İLGİLİ TEZLERİN SİSTEMATİK DERLEMESİ |
SYSTEMATIC REVIEW OF THESES ON SOCIAL JUSTICE LEADERSHIP |
1089 |
GÜLŞAH İMAMOĞLU AKMAN |
EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRETMENE ŞİDDET: ÖĞRETMEN ALGILARI VE DENEYİMLERİ |
VIOLENCE AGAINST TEACHERS IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS: TEACHER PERCEPTIONS AND EXPERIENCES |
1091 |
NİMETNAZ NERGİZ ALİ ERTUĞRUL KÜPELİ |
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRSEL SANATLAR DERSİNE İLİŞKİN HİZMET İÇİ EĞİTİM İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ |
DETERMINATION OF IN-SERVICE TRAINING NEEDS OF PRESCHOOL TEACHERS REGARDING THE VISUAL ARTS COURSE |
1092 |
BÜŞRA SAĞLAM |
EĞİTİM FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KAMU PERSONELİ SEÇME SINAVI ÖZELİNDE YAPILAN SÖZLÜ SINAV SÜRECİNE KARŞI TUTUMLARI |
ATTITUDES OF SENIOR STUDENTS OF THE FACULTY OF EDUCATION TOWARDS THE INTERVIEW PROCESS IN THE CONTEXT OF THE PUBLIC PERSONNEL SELECTION EXAMINATION |
1093 |
SANİYE YILDIZ İSMET ÇETİN |
YETİŞKİNLERİN ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİNE MASAL ANLATIMLARININ ETKİSİ |
THE EFFECT OF FAIRY TALE NARRATIVES ON ADULTS' EFFECTIVE COMMUNICATION SKILLS |
1094 |
MUSTAFA ÇOBAN GÜLÇİN KEZBAN SARAÇOĞLU |
CHATGPT UYGULAMASININ BİLSEM ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİ ÖZ YETERLİLİK VE YAPAY ZEKÂYA YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ |
THE IMPACT OF THE CHATGPT APPLICATION ON THE TECHNOLOGY SELF-EFFICACY AND ATTITUDES TOWARDS ARTIFICIAL INTELLIGENCE OF BILSEM TEACHERS |
1095 |
HAVVA SOLMAZ |
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİLİNÇLİ FARKINDALIK DÜZEYLERİ İLE KARAR STRATEJİLERİNİN İNCLENMESİ |
INVESTIGATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS' MINDFULNESS CONSCIOUS AWARENESS LEVELS AND DECISION STRATEGIES |
1096 |
AYGÜL AŞIR MURAT ASLAN |
9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN; SANATÇILARIN RESİM ÇALIŞMALARINI İNTERAKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİYLE ÖĞRETİMİ |
TEACHING 9TH GRADE STUDENTS ARTISTS' PAINTING WORKS WITH INTERACTIVE LEARNING METHODS |
1097 |
PELİN TUZLAK ALİ GÜL |
LABORATUVAR DESTEKLİ ÖĞRETİM UYGULAMALARININ BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ ALGI DÜZEYLERİNE ETKİSİ |
THE EFFECT OF LABORATORY-SUPPORTED TEACHİNG PRACTİCES ON THE PERCEPTİON LEVELS OF CLASSROOM EFFECTİVE COMMUNİCATİON SKİLLS OF BİOLOGY TEACHER CANDİDATES |
1098 |
PAKİZE KÜBRA KOÇ EZGİ GÜVEN YILDIRIM |
ETKİNLİK TEMELLİ ÖĞRENME SÜRECİNİN ÖĞRENCİLERİN EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERİNE ETKİSİ |
THE EFFECT OF ACTIVITY-BASED LEARNING PROCESS ON STUDENTS' UNIVERSAL MORAL VALUES |
1099 |
ELÇİN ESEN USTA MURAT ASLAN |
ORTAOKUL GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ GELİR DÜZEYİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ |
EVALUATION OF SECONDARY SCHOOL VISUAL ARTS CURRICULUM ACCORDING TO SOCIOECONOMİC LEVEL |
1100 |
HÜSEYİN YİĞİT ERDOĞAN İHSAN SEYİT ERTEM |
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İLKOKUL TÜRKÇE DERSİNDE UYGULANAN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ |
VİEWS OF PROSPECTIVE CLASSROOM TEACHERS ON THE TEACHİNG METHODS AND TECHNIQUES APPLIED IN PRIMARY SCHOOL TURKISH LESSONS |
1101 |
ŞEYMA ÇAKAR MUSTAFA ULUSOY |
NEGATİF DAVRANIŞ İÇERİĞİ OLAN RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARININ İNCELENMESİ |
EXAMINATION OF ILLUSTRATED CHILDREN'S BOOKS WITH NEGATIVE BEHAVIOR CONTENT |
1102 |
MOLDİR YESBOLOVA ALİYA OMİRBEKOVA |
ЭТНОФЕСТИВАЛЬ АРҚЫЛЫ МӘДЕНИ ТУРИЗМНІ ДАМЫТУ: ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ БОРАЛАЙ САҚА ҚОҒАНДАҒЫ КӨШПЕНДІЛЕРДІҢ МӘДЕНИ МҰРА ФЕСТИВАЛІНІҢ ЖАҒДАЙЫ ЗЕРТТЕУ |
PROMOTING CULTURAL TOURISM THROUGH ETHNO-FESTIVALS: A CASE STUDY OF THE NOMADIC CULTURAL HERITAGE FESTIVAL AT THE BORALDAY SAKA MOUNDS IN KAZAKHSTAN |
1103 |
HÜSEYİN YİĞİT ERDOĞAN İHSAN SEYİT ERTEM |
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL TÜRKÇE DERSİ KAPSAMINDA UYGULANAN METİN TAMAMLAMA TEKNİĞİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ |
PRIMARY SCHOOL TEACHERS OPINIONS ON THE TEXT COMPLETION TECHNIQUE IMPLEMENTED IN THE CONTEXT OF TURKISH LANGUAGE LESSONS IN PRIMARY SCHOOLS |
1104 |
ZEHRA TOPAL ŞAKİR İPEK |
KUSURSUZLUĞUN KAPANLARI: ROMANTİK İLİŞKİLERDE OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUĞUN ETKİSİ |
THE TRAPS OF PERFECTION: THE IMPACT OF OBSESSIVE-COMPULSIVE DISORDER IN ROMANTIC RELATIONSHIPS |
1105 |
TUĞÇE SAKAOĞLU TUĞBA BELENLİ |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK LİSE DERS KİTAPLARINDA KADIN İMAJI (1981 VE 2021) |
THE IMAGE OF WOMEN IN TURKISH REPUBLIC HISTORY OF REVOLUTION AND KEMALISM HIGH SCHOOL COURSEBOOKS (1981 AND 2021) |
1106 |
EMİNE İÇER GIYASETTİN AYTAŞ |
TARİHSEL ÇİZGİ ROMANLARIN ÇOCUK EDEBİYATI AÇISINDAN İÇ VE DIŞ YAPI ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ |
ANALYZING THE INTERNAL AND EXTERNAL STRUCTURE FEATURES OF HISTORICAL GRAPHIC NOVELS IN TERMS OF CHILDREN'S LITERATURE |
1107 |
NİGAR COŞAR DİLBER |
SPOR FAALİYETLERİNİN ÇOCUKLARIN ÖZGÜVEN GELİŞİMİNE ETKİSİ: AKADEMİK BİR İNCELEME |
THE IMPACT OF SPORTS ACTIVITIES ON CHILDREN'S SELF-CONFIDENCE DEVELOPMENT: AN ACADEMIC REVIEW |
1108 |
MERVE ÇAĞLAYAN ÖZTÜRK |
EĞİTİM FELSEFESİ VE TEKNOLOJİ: DİJİTAL ÇAĞDA DEĞİŞEN DİNAMİKLER |
PHILOSOPHY OF EDUCATION AND TECHNOLOGY: CHANGING DYNAMICS IN THE DIGITAL AGE |
1109 |
MERVE ÇAKMAK |
YEREL TARİH KAVRAMININ ÖĞRENCİLERİN TARİH BİLİNCİ İLE İLİŞKİSİ (İZMİR ÖRNEĞİ) |
THE RELATIONSHIP BETWEEN THE CONCEPT OF LOCAL HISTORY AND STUDENTS' HISTORICAL CONSCIOUSNESS (THE CASE OF IZMIR) |
1110 |
KÜRŞAD KÜLTÜR
|
EĞİTİMDE İNOVASYON VE YAPAY ZEKA TASARIMLARI
|
EDUCATION INNOVATION AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE DESIGNS |
1111 |
KÜRŞAD KÜLTÜR BETÜL PEHLİVANLI MELEK BERNA ÖZDEMİR |
EĞİTİM YÖNETİMİNDE ÖRGÜTSEL PSİKOLOJİNİN PERFORMANS ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ |
INVESTIGATION OF THE EFFECT OF ORGANIZATIONAL PSYCHOLOGY ON PERFORMANCE IN EDUCATIONAL MANAGEMENT |
1112 |
ADEM NEFAYAZ MELEK YAVUZYILMAZ
|
21. YÜZYILDA ÖĞRENCİ DEĞİŞİMİNDE YAŞANAN GÜÇLÜKLERDEN TÜRKİYE İÇİN ÇIKARIMLAR |
IMPLICATIONS FOR TURKEY FROM THE DIFFICULTIES IN STUDENT EXCHANGE IN THE 21ST CENTURY
|
1113 |
ADEM NEFAYAZ SABRİ ÇELİK |
COVİD-19 SÜRECİNDE EĞİTİMDE DERİNLEŞEN EŞİTSİZLİKLER |
DEEPENING INEQUALITIES IN EDUCATION DURING COVID-19 |
1114 |
FATİH UZUNALİ |
ANA DİLDE EĞİTİM: SIRBİSTAN’DA BOŞNAKÇA EĞİTİM VAKA ÇALIŞMASI |
EDUCATION IN THE NATIVE LANGUAGE: A CASE STUDY OF EDUCATION IN BOSNIAN IN SERBIA |
1115 |
SEDA USTA MEHMET GÜVEN |
ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEZUN OLMA SÜRECİNE İLİŞKİN ALGILARININ BELİRLENMESİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA |
A QUALITATIVE STUDY ON DETERMINING THE PERCEPTIONS OF SENIOR YEAR UNIVERSITY STUDENTS ABOUT THE GRADUATION PROCESS |
1116 |
NAZLI BURTAÇGİRAY PINAR BULUT
|
DİJİTAL YETERLİK İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ |
EXAMINATION OF GRADUATE THESES ON DIGITAL COMPETENCE IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES |
1117 |
DİLEK YARALI AYLİN POLAT BALCI DOĞAN BALYİYEN FATMA GÜLÇELİK SEDA NUR TÜRKMENOĞLU |
AFET BİLİNCİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ (ORTAOKUL VE İMAM HATİP ORTAOKULU 5, 6 VE 7. SINIFLAR) KAZANIMLARIN YENİLENMİŞ BLOOM, SOLO VE DETTMER TAKSONOMİLERİNE GÖRE İNCELENMESİ |
EXAMINATION OF THE ACQUISITIONS IN THE DISASTER AWARENESS COURSE CURRICULUM (FOR 5TH, 6TH, AND 7TH GRADE IN MIDDLE SCHOOLS AND IMAM HATIP MIDDLE SCHOOLS) ACCORDING TO THE REVISED BLOOM, SOLO, AND DETTMER TAXONOMIES |
1118 |
FURKAN ÇOLAK CANER BAKİ KOÇ SABİRE KILIÇ |
EĞİTİM FAKÜLTESİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GELECEK KAYGILARININ ARAŞTIRILMASI: KARMA BİR ÇALIŞMA |
INVESTIGATION OF FUTURE ANXIETY OF UNDERGRADUATE STUDENTS OF THE FACULTY OF EDUCATION: A MIXED STUDY
|
1119 |
ZEHRA YASEMİN SUNA MUTLU TAHSİN ÜSTÜNDAĞ MEHMET DEMİRBAĞ |
YENİLENEBİLİR ENERJİ BAĞLAMINDA STE(A)M ENTEGRASYONUNU TEMEL ALAN ÇEVRİM İÇİ ÖĞRENME ORTAMININ TASARLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ |
DESIGN, IMPLEMENTATION, AND EVALUATION OF AN ONLINE LEARNING ENVIRONMENT BASED ON STE(A)M INTEGRATION IN THE CONTEXT OF RENEWABLE ENERGY |
1120 |
SONER TUZCUOĞLU, MEHMET YILDIZ LATİF AYDOS
|
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN DÜŞÜNME BECERİSİ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ |
INVESTIGATION OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS' SELF-EFFICACY PERCEPTIONS TOWARDS THINKING SKILLS TEACHING IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES |
1121 |
AYŞE BÜŞRA SÖKER DEMET HATİCE ÖZERBAŞ |
YOUTUBE PLATFORMUNDA YAYINLANAN YAPAY ZEKA ALANIYLA İLGİLİ EĞİTSEL İÇERİKLERİN ANALİZİ
|
ANALYSIS OF EDUCATIONAL CONTENT RELATED TO THE FIELD OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE PUBLISHED ON YOUTUBE PLATFORM |
1122 |
ELİF YILMAZ |
OKUL MÜDÜRLERİNİN PSİKOLOJİK SÖZLEŞME İHLALİNE YÖNELİK İÇSEL VE DIŞSAL FAKTÖRLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ |
EXAMINATION OF SCHOOL PRINCIPALS' PERSPECTIVES ON INTERNAL AND EXTERNAL FACTORS RELATED TO PSYCHOLOGICAL CONTRACT VIOLATION |
1123 |
Ж. ДАГАРОВА, С.К. АБИЛЬДИНА, ЮЖЕЛ ГЕЛИШЛИ |
ШАҒЫН ЖИНАҚТЫ МЕКТЕПТЕРДІҢ БАСТАУЫШ СЫНЫПТАРЫНДА (БІРІКТІРІЛГЕН СЫНЫПТАРДА) САПАЛЫ БІЛІМ БЕРУ МЕН БІЛІМ САПАСЫН АРТТЫРУДА БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ОҚУЫМЕН ҚАТАР ӨМІРГЕ ҚАЖЕТТІ ДАҒДЫЛАРДЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУ
|
THE FORMATION OF SKILLS NECESSARY FOR LİFE ALONG WITH THE TRAINING OF STUDENTS IN IMPROVING THE QUALITY OF EDUCATION AND QUALITY OF EDUCATION IN PRIMARY GRADES (COMBINED CLASSES) OF SMALL SCHOOLS
|
1124 |
EMİNE ACAR PINAR ANAPA SABAN |
8. SINIF MATEMATİK ÇALIŞMA KİTABI SORULARININ TIMSS BİLİŞSEL DÜZEYLERİNE GÖRE İNCELENMESİ |
EXAMINATION OF 8TH GRADE MATHEMATICS WORKBOOK QUESTIONS ACCORDING TO TIMSS COGNITIVE LEVELS |
1125 |
HATİCE BURCU YANAR MURAT ASLAN |
TÜRKİYE VE İTALYA’DA SANAT EĞİTİMİ |
ART EDUCATION IN TÜRKİYE AND ITALY |
1126 |
RUKİYE KÜÇÜKSOY HİLAL GÜLKILIK |
FARKLI BÖLÜMLERDE ÖĞRENİM GÖREN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN BELİRLİ İNTEGRALE YÖNELİK KAVRAYIŞLARININ İNCELENMESİ |
AN INVESTIGATION OF DEFINITE INTEGRAL CONCEPTIONS OF UNDERGRADUATE STUDENTS STUDYING IN DIFFERENT DEPARTMENTS
|
1127 |
KAMSHAT IGEMBAYEVA YÜCEL GELİŞLİ GULNARA SLANBEKOVA RAİKHAN SABİROVA |
БОЛАШАҚ ПЕДАГОГТАРДЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ДЕНСАУЛЫҒЫ МӘСЕЛЕСІН ТЕОРИЯЛЫҚ ТАЛДАУ |
THEORETICAL ANALYSIS OF THE PROBLEM OF PSYCHOLOGICAL HEALTH OF FUTURE TEACHERS |
1128 |
K.K. SAİLİNOVA N. S. ZHUBANAZAROVA |
RESEARCH DIRECTIONS FOR THE DEVELOPMENT OF SOCIAL INTELLIGENCE OF STUDENTS AT A HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION |
ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНДАҒЫ СТУДЕНТТЕРДІҢ ӘЛЕУМЕТТІК ИНТЕЛЛЕКТІСІН ДАМЫТУДЫ ЗЕРТТЕУ БАҒЫТТАРЫ |
1129 |
НУРГУЛЬ АЛПЫСБАЕВА YÜCEL GELİŞLİ ГУЛЬНАР ЖОЛТАЕВА |
ИНТЕРБЕЛСЕНДІ ҚҰРАЛДАР АРҚЫЛЫ ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ТИІМДІЛІГІ |
THE EFFECTIVENESS OF ORGANIZING TRAINING USING INTERACTIVE TOOLS |
1130 |
ГУЛЖАНАТ ТОКМЫРЗАЕВА САЛТАНАТ ФЕЙЗУЛДАЕВА2 ЮЖЕЛЬ ГЕЛИШЛИ3 |
БОЛАШАҚ БАСТАУЫШ БІЛІМ БЕРУ ПЕДАГОГТЕРІНІҢ ФАСИЛИТАЦИЯЛЫҚ ҚҰЗЫРЕТТІЛІГІН ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ МАҢЫЗЫ |
THE IMPORTANCE OF FORMING THE FACILITATION COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS OF PRIMARY EDUCATION |
1131 |
NURGOZHA BOTAGOZ BOLATKYZY |
БОЛАШАҚ БАСТАУЫШ СЫНЫП МҰҒАЛІМДЕРІНІҢ ҒЫЛЫМИ-ЗЕРТТЕУ ДАҒДЫЛАРЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ МАҢЫЗЫ |
IMPORTANCE OF FORMING THE RESEARCH SKILLS OF FUTURE PRIMARY EDUCATION TEACHERS |
1132 |
САРСЕКУЛОВА Д.М. YÜCEL GELİŞLİ |
ӘДЕБИЕТТІК ОҚУ САБАҚТАРЫНДА БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ДИАЛОГТІК СӨЙЛЕУІН ДАМЫТУ |
THE DEVELOPMENT OF THE DIALOGIC SPEECH OF YOUNGER SCHOOLCHILDREN IN THE LESSONS OF LITERARY READING |
1133 |
КАРЛЫГАШ КОРАЗБЕКОВА АЖАР АБУБАКИРОВА |
STEM-ТЕХНОЛОГИЯНЫ БИОЛОГИЯНЫ ОҚЫТУДА ҚОЛДАНУ ТИІМДІЛІГІ |
EFFECTIVENESS OF USING STEM-TECHNOLOGY IN TEACHING BIOLOGY |
1134 |
KADRİYE REYHAN KARACA MUSTAFA KURT |
EKOELEŞTİRİ BAĞLAMINDA FARUK DUMAN’IN “İNCİR TARİHİ” ADLI ROMANI ÜZERİNE BİR İNCELEME |
A REVIEW ON FARUK DUMAN'S NOVEL CALLED "İNCİR TARİHİ" IN THE CONTEXT OF ECOCRITICISM |
1135 |
КҮРЕБАЙ БАЛЖАН ЕСЕНҚЫЗЫЮЖЕЛ ГЕЛИШЛИ |
БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ ЗЕРТТЕУШІЛІК ДАҒДЫЛАРЫН АҚПАРАТТЫҚ БІЛІМ БЕРУ ОРТАСЫНДА ҚАЛЫПТАСТЫРУ |
FORMATION OF RESEARCH SKILLS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN AN INFORMATION EDUCATIONAL ENVIRONMENT |
1136 |
SAMET ÇALIKUŞU OSMAN SABANCI |
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SU OKURYAZARLIK SEVİYELERİNİN BELİRLENMESİ (SOSYAL BİLGİLER ÖRNEĞİ) |
DETERMINATION OF WATER LITERACY LEVELS OF MIDDLE SCHOOL STUDENTS (SOCIAL STUDIES EXAMPLE) |
1137 |
EZGİ ŞEREFOĞLU KAYA FATİH ŞAHİN |
ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL YABANCILAŞMA DURUMLARININ OKUL YÖNETİCİSİNİN DAĞITIMCI LİDERLİK DAVRANIŞLARINA GÖRE İNCELENMESİNDE KOLEKTİF ÖĞRETMEN YETERLİĞİNİN ARACI ROLÜ |
THE MEDIATING ROLE OF COLLECTIVE TEACHER EFFICACY IN THE INVESTIGATION OF TEACHERS' ORGANIZATIONAL ALIENATION ACCORDING TO SCHOOL ADMINISTRATOR'S DISTRIBUTED LEADERSHIP BEHAVIORS |
1138 |
AHMET ÇELİK HANDAN ÇAKIR ŞENER HİLAL NAZİFE AKTAŞ GAMZE ŞAHİN |
DİJİTAL OYUN ALANINDA TÜRKİYE'DE YAYINLANAN ARAŞTIRMALARIN BETİMSEL İÇERİK ANALİZİ |
A DESCRIPTIVE CONTENT ANALYSIS OF RESEARCH PUBLISHED IN TURKEY IN THE FIELD OF DIGITAL GAMES |
1139 |
ÜMMÜ GÜLSÜM VURAL MUTLU TAHSİN ÜSTÜNDAĞ |
ÖĞRETMENLERİN TARİH EĞİTİMİNDE BAĞLAMSALLAŞTIRMA AMACI İLE KULLANACAKLARI WEB 2.0 ARAÇLARINA YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK ALGILARI VE UYGULAMA DÜZEYLERİ |
TEACHERS' SELF-EFFICACY PERCEPTIONS AND IMPLEMENTATION LEVELS REGARDING THE USE OF WEB 2.0 TOOLS FOR CONTEXTUALIZATION IN HISTORY EDUCATION |
1140 |
БАЙМАХАНОВА У.М , АЛБЫТОВА Н.П. GÜRCÜ KOÇ |
БОЛАШАҚ ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТАРДІҢ КӘСІБИ СТРЕСКЕ ТӨЗІМДІЛІККЕ ДАЙЫНДЫҚ ЖАҒДАЙЫ |
THE STATE OF READINESS OF FUTURE SOCIAL EDUCATORS FOR OCCUPATIONAL STRESS RESISTANCE |